A Forma-1 szabályait felügyelő szövetség a Belga Nagydíj előtt ismertette azokat a részletes vizsgálati megállapításokat, amelyek a silverstone-i versenyhétvége után a dobogós helyek közelében végzett pilóták autóira irányultak.
Max Verstappen RB21-es modellje is átesett az alapos ellenőrzésen, ahol az elektronikai rendszerek, köztük egy újraprogramozható eszköz szoftveres megfelelőségét vették górcső alá, és megállapították, hogy minden komponens harmonizál a 2025-ös technikai előírásokkal.
A holland versenyző a rajtelsőséget végül nem tudta győzelemre váltani a brit pályán, ahol végül az ötödik helyen zárta a futamot a McLarenek, Nico Hülkenberg és Lewis Hamilton mögött.
A véletlenszerűen kiválasztott autók között az övé mellett Fernando Alonso Aston Martinját is tüzetesen átvizsgálták, fókuszálva a belső égésű motor légbeömlő rendszerére, valamint az ahhoz kapcsolódó érzékelőkre, kábelvezetésre és a központi egységekhez való csatlakozásokra.
Mindez a szokásos eljárás része, amelynek során a versenyhétvégék zárásaként a legjobb tíz helyezett közül két járművet választanak ki mélyebb fizikai és szoftveres kontrollra, így biztosítva a szabályok betartását.
Mivel mindkét említett autó megfelelt az elvárásoknak, így most már a figyelmet a Spa-Francorchamps-i sprintformátumú hétvége köti le, ahol újabb kihívások várnak a mezőnyre.
