Jeremy Clarkson, a Top Gear és a The Grand Tour egykori műsorvezetője megkérdőjelezte Lewis Hamilton büntetéssel végződő kínai nagydíjhétvégéjét, amely magas pontról indult, de katasztrófával zárult.

A hétszeres világbajnok a sprintidőmérőn pole pozíciót szerzett, majd megnyerte a sprintversenyt, azonban a főfutamon csak a hatodik helyen ért célba, majd a verseny utáni FIA-vizsgálat során kizárták.

Hamilton SF-25-ös F1-es autója tökéletesen be volt állítva a sprintidőmérőre és a sprintfutamra, ám a Ferrari módosításokat hajtott végre az autó beállításain a nagydíj előtt, ami befolyásolta annak egyensúlyát.

„A Forma-1-ben mindenkinek fontos, hogy a Ferrari jól szerepeljen, mert minden más csapat üzleti vállalkozás, míg a Ferrari több ennél. Ez a szív és a lélek" – írta a 64 éves Clarkson a The Sunban.

„Ezért volt kulcsfontosságú, hogy a csapat új fiúja, Lewis Hamilton úgy induljon, mintha ágyúból lőtték volna ki, különösen Kínában, ahol istenként tekintenek rá."

A televíziós személyiség értetlenségét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogyan lehet egy autó ennyire eltérő teljesítményű ugyanazon a hétvégén és ugyanazon a versenypályán.

„Az érdekes és aggasztó, hogy néhány órával később, miután világszerte címlapokra került, Lewis csak az ötödik helyen kvalifikálta magát a főversenyre, ahol annyira lassú volt, hogy csapattársa is megelőzte, végül pedig kizárták" – fogalmazott Clarkson.

Hamilton megjegyezte, hogy autója egyensúlya „szörnyű" volt a változtatások után, és fogadkozott, hogy nem ismétli meg ugyanezt a hibát.

„Egyensúly szempontjából a sprintverseny után végrehajtottuk ezeket a változtatásokat, és az autó utána szörnyű volt. Így ettől kezdve nagyon küzdöttem" – mondta a brit pilóta, akit a hátsó kopóblokk minimum 9 mm-es vastagságának meg nem felelése miatt zártak ki.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL