A hétszeres világbajnok a sprintidőmérőn pole pozíciót szerzett, majd megnyerte a sprintversenyt, azonban a főfutamon csak a hatodik helyen ért célba, majd a verseny utáni FIA-vizsgálat során kizárták.
Hamilton SF-25-ös F1-es autója tökéletesen be volt állítva a sprintidőmérőre és a sprintfutamra, ám a Ferrari módosításokat hajtott végre az autó beállításain a nagydíj előtt, ami befolyásolta annak egyensúlyát.
„A Forma-1-ben mindenkinek fontos, hogy a Ferrari jól szerepeljen, mert minden más csapat üzleti vállalkozás, míg a Ferrari több ennél. Ez a szív és a lélek" – írta a 64 éves Clarkson a The Sunban.
„Ezért volt kulcsfontosságú, hogy a csapat új fiúja, Lewis Hamilton úgy induljon, mintha ágyúból lőtték volna ki, különösen Kínában, ahol istenként tekintenek rá."
A televíziós személyiség értetlenségét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogyan lehet egy autó ennyire eltérő teljesítményű ugyanazon a hétvégén és ugyanazon a versenypályán.
„Az érdekes és aggasztó, hogy néhány órával később, miután világszerte címlapokra került, Lewis csak az ötödik helyen kvalifikálta magát a főversenyre, ahol annyira lassú volt, hogy csapattársa is megelőzte, végül pedig kizárták" – fogalmazott Clarkson.
Hamilton megjegyezte, hogy autója egyensúlya „szörnyű" volt a változtatások után, és fogadkozott, hogy nem ismétli meg ugyanezt a hibát.
„Egyensúly szempontjából a sprintverseny után végrehajtottuk ezeket a változtatásokat, és az autó utána szörnyű volt. Így ettől kezdve nagyon küzdöttem" – mondta a brit pilóta, akit a hátsó kopóblokk minimum 9 mm-es vastagságának meg nem felelése miatt zártak ki.