A Forma-1-es csapatok tavaly szavazták meg, hogy a korábban 145 millió dolláros költségplafont 140 millióra csökkentsék a száguldó cirkuszban, azonban az egekbe szökő energiaköltségek és a féktelen infláció már most veszélyezteti a költségvetést.
Christian Horner attól tart, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet, amelyet az ukrajnai háborús helyzet tovább súlyosbított, hatalmas pénzügyi nyomást helyez a csapatokra és néhányan már most megkérdőjelezik, hogyan tudják befejezni a 2022-es idényt.
„Az istállók közül hétnek valószínűleg ki kellene hagynia az utolsó négy futamot ahhoz, hogy a költségvetési plafonon belül maradjon idén. Nemcsak a nagy csapatokról van szól hanem a középmezőnyben lévőkről is, akik komolyan küzdenek az inflációs problémákkal“ - mondta a brit a BBC-nek.
Miközben a Ferrari, a Mercedes és a McLaren is támogatja a Red Bull álláspontját a kötlségsapka emelését illetően, az Alpine, az Alfa Romeo a Haas és a Williams a jelenlegi határ emelése ellen szavazott az F1 Bizottság múlt havi ülésén.
„Nagyon jó lenne, ha néhány csapat kihagyná a szezonhajrát, ez előrébb juttatna minket a bajnokságban, örülnék neki. Tényleg számítanunk kell ilyesmire, vagy Christian csak viccelt?“ - jegyezte meg gúnyosan Otmar Szafnauer.
„Egyszerű a helyzet, csupán racionalizálni kell a működést. Ha a fejlesztési költségvetésed 20 millió dollár, miközben a szállítási költségek 2,5-3,5 millióval nőnek, akkor megoldható, hogy a fejlesztésekre csak 17 milliót költs el. Ez persze korlátozza a fejlesztést, de egyszerűbb így, mint az FIA-nál lobbizni a költségvetési plafon emeléséért“ - mondta az Alpine csapatfőnöke.