A 25 éves brit versenyző a vasárnapi Holland Nagydíj 65. körében volt kénytelen feladni a versenyt a második helyről, amikor csupán 16 pontra volt Piastritól. A McLaren versenyzője olajvezeték-hiba miatt állt ki a kilences kanyarban, miközben az ausztrál csapattársa mögött haladva az élért küzdött.
Az RMC Motori beszámolója szerint az 1,6 literes V6-os Mercedes turbóhibrid motort a hűtővel összekötő olajvezeték szakadt el Norris autójában. A McLaren által gyártott alkatrész meghibásodása nem kapcsolódik a Mercedes erőforrásához, azonban komoly aggodalmat kelt a csapatban.
A 34 pontos különbség a legnagyobb előnyt jelenti, amelyet bármelyik McLaren-pilóta birtokolt az idei szezonban. Norris korábbi legnagyobb előnye 23 pont volt az ausztráliai szezonnyitót aratott győzelme után, míg Piastri 22 pontos vezetése a kanadai futam után alakult ki, amikor brit csapattársa nekiment és kiesett.
A bristoli születésű versenyző számára most hatalmas feladatot jelent Piastri megelőzése a hátralevő kilenc futam és három sprint alatt. A McLaren csapatának alapos vizsgálatot kell folytatnia annak megállapítására, hogy összeszerelési hiba vagy gyártási probléma okozta-e az alkatrész meghibásodását.
A csapat korábban soha nem tapasztalt problémákat az olajvezetékben, amely Norris MCL39-es autójában a zandvoorti futamon elszakadt. A ritka meghibásodás azonban költséges lehet a brit számára, és akár a bajnoki cím sorsát is eldöntheti.