Ted Kravitz, a Sky Sports szakértője meglepődve fogadta Helmut Marko nyilatkozatát az Amerikai Nagydíjon, ahol a Red Bull tanácsadója még mindig nyitva hagyta Cunoda Júki jövőjének kérdését. A brit kommentátor szerint azonban már rég eldőlt, hogy a japán pilóta nem marad a Red Bull kötelékében.
A szakma egybehangzó véleménye szerint Cunoda nem tudott élni a lehetőséggel, miután a harmadik versenyhétvégén, Japánban átvette Liam Lawson helyét. Az azóta eltelt időszakban mindössze 19 pontot gyűjtött, amivel jelenleg a 16. helyen áll a világbajnokságban.
A Red Bull elismerte, hogy az autójuk nem tartozik a legkönnyebben vezethető konstrukciók közé, még ha Max Verstappen eredményei nem is ezt sugallják, ám a szakértők szerint Isack Hadjar jelentősen jobb teljesítményre lenne képes ugyanabban a versenyautóban.
"Maga, Helmut Marko, én, vagy akár a sarki kocsmában pontosan tudja, hogy jövőre nem Cunoda lesz Verstappen csapattársa. Ezt a szerepet Isack Hadjar kapja meg, ami gyakorlatilag azóta eldöntött tény, hogy a fiatal francia megszerezte első dobogós helyezését Zandvoortban" – fejtette ki véleményét Kravitz a Notebook című műsorában.
A hétvégi teljesítmények sem segítették Cunoda helyzetét. Bár a sprintfutamon a 18. helyről a hetedik pozícióig küzdötte fel magát, az időmérő edzésen nem jutott túl a Q2-n, miközben Verstappen magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót.
Hadjar ugyan kiesett az időmérőn, és heves reakciója némi aggodalomra ad okot a temperamentumát illetően, ez az egy incidens valószínűleg nem befolyásolja a Red Bull döntéshozóinak véleményét.
Ha Cunoda valóban távozni kényszerül, két lehetséges út áll előtte. Az egyik, hogy megpróbál helyet szerezni a Racing Bullsnál, ahol az általa nem éppen kedvelt Lawsonnal versenghet az egyik ülésért, amennyiben Arvid Lindblad nem kap előléptetést az F2-ből. A másik opció az Aston Martin tartalékpilótai pozíciója lehet, ami azért válhat elérhetővé számára, mert a csapat 2026-tól a Honda motorjait használja majd.
