Motorsport.hu|2025. 12. 20. 13:08
A Ferrari nem zárta ki egyértelműen annak lehetőségét, hogy Lewis Hamilton jövőre esetleg új versenymérnököt kap, miután idén elég sokszor meggyűlt a baja a Riccardo Adamival való kommunikációval.

Hamilton és Adami kapcsolata többször is reflektorfénybe került a hétszeres bajnok első ferraris szezonja során, ugyanis számos feszült és furcsa párbeszéd játszódott le kettejük között, amiből sokan arra következtettek, hogy a szezon folyamán egyszerűen nem sikerült megtalálniuk a közös nevezőt.

Hamilton számára mindenképp csalódás volt ez az idény, hiszen dobogós hely nélkül zárt, és néhány negatív ferraris rekordot is megdöntött. A szezon lezárultával a brit pilóta is utalást tett arra, hogy talán változások jönnek majd az őt körülvevő csapatban, de hogy pontosan mire gondolt, az nem derült ki.

Többen ugyanakkor arról találgattak, hogy 2026-ban talán már nem Adami lesz Hamilton versenymérnöke. A csapatot irányító Frederic Vasseur ennek kapcsán úgy nyilatkozott, hogy valóban fontolgatják, milyen változtatásokkal tudják jobb helyzetbe hozni rutinos pilótájukat.

„Javítanunk kell az együttműködésen. Meg kell próbálnia többet kihozni a rendelkezésére álló autóból. Minden részlet számít. Emellett ez arról is szól, hogy jobban megértsétek egymást. A garázs másik oldalán [Leclerc-nél] már megvan a megfelelő ismeretség, de tudnunk kell, mire van szüksége és mit akar Lewis. Nekem is meg kell értenem, mi kell neki” – nyilatkozta az olasz Corriere Della Serának Vasseur.

Amikor konkrétan rákérdeztek nála, hogy Adami marad-e jövőre is Hamilton mérnöke, a csapatvezető így felelt: „Minden opciót mérlegelünk.” A szakember azt is elismerte, hogy alábecsülték a kihívásokat, melyekkel Hamilton 2025-ben szembesült, de kihangsúlyozta, hogy jövőre mindkét oldalnak jobban kell dolgoznia.

„Lewis számára nyilván nehéz volt, és ez talán le sem írja rendesen a helyzetet, mert 20 év után, és azért mondom, hogy 20 év, mert számomra a McLaren az McLaren-Mercedes volt, majd pedig jött a Mercedes, tehát 20 évet töltött a Mercedesnél, és ezek után jött ez a hatalmas változás. Én személy szerint alábecsültem ezt a kihívást. Nem arról van szó, hogy jobban vagy rosszabbul teljesítünk, hanem szimplán csak másképp.”

„Nem arról van szó, hogy más az étel vagy az időjárás. Minden egyes szoftver eltérő, minden egyes komponens más, az őt körülvevő emberek is újak, és ha nem vagy minden téren a helyzet magaslatán, akkor veszni hagysz néhány századot. Ez pedig a mai mezőnyben… Abu-Dzabiban a Q2-ben azt hiszem, csak egy tized volt az ötödik és a 15. között.”

„Nem voltunk minden téren a helyzet magaslatán, és emiatt kicsikét irányt veszítettünk ebben a szezonban. A fejlődésnek viszont minden irányból jönnie kell. Az istállónak és a versenyzőnek is arra kell törekednie, hogy minden területen jobb munkát végezzen. Nem arról van szó, hogy valami jól megy, a többi pedig rosszul. A lényeg, hogy muszáj fejlődnünk.”

„Fejlődnünk kell a Lewisszal való együttműködésben. Fejlődnie kell a csapatnak, és neki is javulnia kell abban, hogyan hozza ki a legtöbbet a rendelkezésére álló autóból. Amikor három tized a hátrányod valaki mögött, akkor általában nincsen egy varázsmegoldás, amelytől hirtelen annyival gyorsabb lesz az autó. Legtöbbször az a helyzet, hogy tíz terület van, ahol három századot lehet javulni. Nekünk pedig lépésről lépésre kell megbirkóznunk az összessel” – zárta gondolatát Vasseur.

Élő közvetítés