Új kihívással szembesülnek a Forma–1-es csapatok az Azeri Nagydíjon, miután a Pirelli a megszokottnál lágyabb keverékeket hozott a bakui utcai pályára. Az olasz gumigyártó a C4, C5 és C6-os keverékeket biztosítja a hétvégére, ami alaposan megbolygathatja mind az időmérő edzés, mind a verseny megszokott forgatókönyvét.
A legnagyobb fejtörést a szuperlágy C6-os keverék okozza a csapatoknak, ugyanis az idei szezonban ez a gumi több kört igényel a megfelelő üzemi hőmérséklet eléréséhez, és gyakran még ekkor is lassabbnak bizonyul a megbízhatóbb C5-ös középső keveréknél.
A jelenséget először Imolában és Monacóban tapasztalták a csapatok, ahol a közepesek rendre gyorsabbnak bizonyultak a lágyaknál. Az Aston Martin például kifejezetten profitált abból, hogy Imolában teljesen mellőzte a C6-os gumikat, így mindkét versenyzője bejutott a Q3-ba.
A bakui szabadedzéseken óvatos megközelítést választottak a csapatok. Max Verstappen és társai ugyan sokat köröztek a C6-os gumikon, de ez nem elsősorban az egykörös tempó megtalálásáról szólt, hanem a hétvége későbbi szakaszára való felkészülésről, mivel a leglágyabb keverék versenyképessége erősen kérdéses. A középső keverék ugyanakkor versenyképesnek bizonyult mindkét szabadedzésen.
Lewis Hamilton ugyan a lágy gumikon futotta meg a legjobb időt a második szabadedzésen, de Charles Leclerc közel azonos tempót mutatott a közepeseken.
A Ferrari és a Red Bull volt egyébként az a két élcsapat, amely jelentős mennyiségű adatot gyűjtött mindkét lágyabb keverékről, még úgy is, hogy Cunoda Júki a közepesekkel tesztelt. A McLaren érthető módon kevesebb információhoz jutott, miután mind Lando Norris, mind Oscar Piastri falnak ütközött.
Verstappen versenymérnöke, Gianpiero Lambiase is szót ejtett a csapat előtt álló elemzési feladatokról. "A szokatlan gumikiosztás miatt alapos elemzést kell végeznünk az időmérő edzés előtt, miközben a verseny hosszú távú stratégiáját is szem előtt kell tartanunk."
A legtöbb csapat egyetlen kiállással számol a versenyen, közepesről a kemény keverékre váltva, mivel azonban a középső keverék az időmérőn is szerephez juthat, kulcsfontosságú lehet, hogy kinek marad több jó állapotú C5-ös gumija a vasárnapi futamra.
Amennyiben a csapatok végül le tudják hozni a futamot egy kiállással, úgy keresztülhúznák a Pirelli terveit, amely épp azért hozta a lágyabb keverékeket Bakuba, hogy több kiállásra ösztönözze őket, és így a maguk módján hozzájáruljanak a futam élvezeti értékének növeléséhez.