Ralf Schumacher úgy véli, Christian Horner lenne a megfelelő ember, hogy átvegye Flavio Briatore helyét az Alpine élén. A brit szakember július eleje óta gyakorlatilag szabadon igazolható, miután a Red Bull váratlanul menesztette.
Horner húsz éven át irányította a milton keynes-i istállót, amely 2005-ben, a Jaguar felvásárlásával és átalakításával jött létre. Pályafutását azonban tavaly év elején beárnyékolta egy belső konfliktus, amikor egy női alkalmazott nem megfelelő viselkedéssel vádolta meg, ám a Red Bull alapos vizsgálat után tisztázta őt.
Ennek ellenére az ügy felerősítette a belső politikai feszültségeket, teljesítménybeli visszaesést hozott, és a négyszeres világbajnok Max Verstappen Mercedeshez való távozásáról szóló pletykák sem segítették a helyzetet. Végül a csapat vezetése a Racing Bulls éléről Laurent Mekies-t nevezte ki Horner utódjának.
A menesztése után felmerült, hogy Horner akár a Ferrarihoz, vagy akár az Alpine-hoz kerülhet, ám az olasz csapatnál ez a lehetőség gyorsan elúszott, miután Frederic Vasseur többéves szerződéshosszabbítást kapott.
Schumacher most úgy látja, az Alpine profitálhatna Horner technikai szemléletéből, különösen mivel Briatore ideje szerinte lejárt.
„Úgy gondolom, az olyan figurák, mint Flavio, már nem illenek a mai Forma–1-be. Olyan vezetőre van szükség, aki technikai szaktudással is rendelkezik, mint Horner. Flavio így szervezőként és kapcsolatépítőként még segíthetne, kifelé pedig a csapat arca maradhatna” – mondta Schumacher a Bildnek.
Az Alpine jelenleg több fronton is küzd, ugyanis az autó gyenge teljesítménye mellett a pilótafelállás is ingatag. Bár Briatore a ’90-es években három konstruktőri és négy egyéni világbajnoki címet hozott a csapatnak, technikai háttér híján Schumacher szerint csak Horner vezetésével lehetnének újra sikeresek.
A brit szakember számára az Alpine, korábbi nevén Renault, részben ismerős terep lehetne, hiszen a Red Bull és a Renault között 2010 és 2013 között szoros együttműködés volt, ekkor Sebastian Vettel sorozatban négy egyéni vb-címet nyert. A kapcsolat azonban megromlott, amikor a Renault motorjai nem bizonyultak versenyképesnek a hibrid korszak kezdetén.
Horner neve emellett a Cadillac F1-es belépésével kapcsolatban is felmerült, az amerikai márka 2026-ban csatlakozik a mezőnyhöz tizenegyedik csapatként, ám kérdéses, hogy ez a Red Bull volt vezetőjének mennyire lenne érdekes projekt.