A Hungaroringen rendezett Magyar Nagydíj különösen keserű emlékként marad meg Charles Leclerc számára, aki annak ellenére, hogy a pole pozícióból indulhatott, végül elégedetlen kifejezéssel az arcán szorult le a dobogóról. A monacói pilóta látványos rajtot követően azonnal előnyre tett szert, miközben a maranellói gárda mérnökei a bokszfal mögött már az első köröktől kezdve olyan stratégiai útvonalon indították el, amely utólag végzetesnek bizonyult.
Az olasz istálló versenyzője a kezdeti szakaszban olyan tempót diktált, amely még a McLaren páros számára is komoly kihívást jelentett, ugyanakkor éppen ez a száguldás bizonyult később kétélű fegyvernek. A rendkívüli iramnak köszönhetően ugyanis nemcsak az abroncsok élettartama csökkent jelentősen, hanem az üzemanyag-fogyasztással kapcsolatos aggodalmak is felmerültek, amelyekre a csapat nem készült fel kellőképpen.
A Ferrari mérnökei által hozott döntések mindhárom etapot erőteljesen befolyásolták, ráadásul Leclerc már az első jelzéseknél rámutatott, hogy a fülére érkező utasítások ellentmondanak a futam előtti megbeszélésen egyeztetett tervnek.
„Igen, emlékszem, mit beszéltünk a verseny előtt, de legalább tájékoztassatok, mielőtt saját belátásotok szerint cselekedtek" – hangzott el a monacói első, már ekkor is ingerültséget tükröző reakciója.
A helyzet súlyosbodását jelezte, amikor a versenyző felhívta a csapat figyelmét a lehetséges következményekre: „Ha így folytatjuk, biztosan elveszítjük a versenyt. Mindannyiunknak higgadtnak kell maradnunk." Mintha ez nem lett volna elég, a pilóta aggodalmát fejezte ki az üzemanyag-mennyiséggel kapcsolatban is: „Most már üzemanyagot is spórolnom kell."
A feszültség tetőpontja azonban húsz körrel a leintés előtt következett be, amikor Leclerc már nem tudta magában tartani frusztrációját.
„Ez rendkívül bosszantó. Teljesen elvesztettük a versenyképességünket. Hallgatnotok kellett volna rám, találtam volna más módot ezeknek a problémáknak a kezelésére. Mostanra egyszerűen vezethetetlenné vált az autó, vezethetetlenné. Csoda lesz, ha egyáltalán dobogós helyen végzünk."
A monacói versenyző kíméletlen kritikával illette a bokszfal döntéseit, amelyek a verseny során folyamatosan aláásták az eredetileg ígéretesnek tűnő esélyeket. A problémák hátterében többféle tényező is állhatott, az üzemanyag-fogyasztástól kezdve a motoregységgel kapcsolatos figyelmeztetésekig, amelyek valószínűleg összefüggésben álltak a verseny kezdeti szakaszában végrehajtott intenzív tempóval, illetve az ebből fakadó nem megfelelő erőforrás-gazdálkodással.