Motorsport.hu|2025. 11. 21. 01:43
Mindössze 14 fokban vette kezdetét a Forma–1-es Las Vegas-i Nagydíj első szabadedzése, amely a két órával korábbi kezdési időpont miatt még nem teljes villanyfénynél indult. Mire azonban teljesen besötétedett a kaszinók városában, Charles Leclerc és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak, míg mögötte néhány meglepő név tűnt fel.

Egy igazán embert próbáló triplahétvégével zárul a 2025-ös F1-es szezon, és ennek a legelső, még tét nélküli felvonása a vegasi FP1 volt, amely nem meglepő módon nagyon hűvös körülmények között zajlott.

Az aszfaltcsík rendkívül piszkos volt, amikor az első autók kihajtottak a bokszutcából, és ezt mi sem jelezte jobban, mint az, hogy a pilóták az esőben megszokott vízfüggöny helyett most porfüggönyt húztak maguk után. Persze városi pályáról lévén szó ez nem annyira meglepő, ahogyan az sem, hogy az első percekben mindenki rögtön kihajtott, és a köridők is rendkívül nagy ütemben javultak.

Nagyjából tíz perc után Isack Hadjar állt élen, majd jött Carlos Sainz és Oliver Bearman, miközben néhányan még mért kör nélkül csak ismerkedtek a körülményekkel. Az edzés ezen szakaszában persze még semmi jelentősége nem volt az időknek, hiszen annyira koszos volt a pálya, hogy rengeteg hibát láthattunk a versenyzőktől.

A legtöbben egyébként a közepes Pirelliken kezdték meg a körözést, amely ezen a hétvégén a C4-es keveréket jelenti. Hogy kinek kedvezhet ez a pálya, azt előzetesen nem volt könnyű megmondani, hiszen minden élcsapat mellett fel lehetne hozni bizonyos érveket. Az biztos, hogy nem kezdett rosszul a Ferrari és Max Verstappen, de nem voltak messze a McLarenek és a Mercedesek sem.

A gyakorlás feléhez közeledve a Red Bull-os állt az élen egy 1:35,776-os időeredménnyel, majd jött Charles Leclerc és George Russell. Lando Norrisnak mindeközben volt egy kisebb falazása, de az autója nem sérült meg komolyabban, így folytatni tudta. Verstappen első helyét aztán Lewis Hamilton ragadta magához, de már a leglágyabb keveréket használva, majd pillanatokkal később jött a csapattársa, aki további szűk három tizedet javított a legjobb időn.

Mindez jelezte, hogy lassacskán megindulnak a lágyas próbálkozások. A hűvös időjárás és a rosszul tapadó pálya miatt sokan több felvezető körrel próbálkoztak, amire már az elmúlt években is láthattunk példát, hiszen nehéz felmelegíteni a gumikat ezen a szupergyors utcai helyszínen.

Ahogy közeledtünk a 60 perces edzés hajrájához, az élen legtöbbször Leclerc és Verstappen neve tűnt fel, de azért Juki Cunoda is oda tudott férni egy rövid időre, mielőtt a Ferrari pilótája ismét visszavette volna a vezetést. A Mercedesek eközben már tetemesebb hátrányban voltak a negyedik és ötödik helyen, míg a McLarenek csak a mezőny második felében tanyáztak, és Norris kétszer is ugyanott vétett hibát a mért körén.

Ismét szenvedne a McLaren Las Vegasban? Ezt azért még nem lehetett kijelenteni, de az biztos, hogy a papajások nem kezdtek annyira magabiztosan, mint a többi élcsapat, legalábbis szemre semmiképp. A középcsapatok közül a Williams indított a legbiztatóbban, hiszen Alex Albon percekkel a vége előtt a második pozícióban állt, Carlos Sainz pedig ötödik volt, megelőzve többek között a McLareneket és a Mercedeseket is.

Az első szabadedzés utolsó pillanataiban is folyamatosan záporoztak még a mért idők és a kisebb-nagyobb javítások, de Leclerc 1:34,802-es idejét már senki sem tudta túlszárnyalni, így elmondható, hogy a Ferrari monacói pilótája indította a legjobban ezt a hétvégét. Mögötte Albon és meglepetésre Cunoda végzett, akinek így sikerült megelőznie Verstappent.

Sainz lett az ötödik, majd jött Norris, Hadjar és Piastri. A legjobb tízbe mellettük még a két Mercedes fért be, akik most nem indították olyan jól ezt a hétvégét, mint tavaly, de persze még bőven lesz lehetőség a fejlődésre. Hamilton a csapattársától jelentősen elmaradva viszont csak 11. lett.

Ez volt tehát a Las Vegas-i hétvége első felvonása, amely alapján mindenképpen érdekes folytatásnak nézünk elébe.