Helmut Marko a ServusTV-nek nyilatkozva úgy vélte, a VSC elvette a második hely esélyét Verstappentől, miközben elismerte a holland versenytempóját és a csapat taktikáját. A futam első szakaszában a közepes keveréken rajtoló Verstappen tartotta a lépést a lágyakon haladó élmezőnnyel, majd a kerékcsere után látványosan gyorsult.
A hajrában a Red Bull pilótája a Ferrarit üldözte, az első támadását Charles Leclerc kivédekezte, a Williams meghibásodása miatt beintett VSC pedig megfosztotta a további próbálkozástól.
„Ez a második helyünkbe került” – mondta Marko. „Azt is hozzá kell tenni, hogy Max a lágy gumis második etapban megint elképesztő volt. A stratégia is nagyon erős volt; minden a helyén volt. Ez egyértelműen kármentés volt.”
Christian Klien kérdésére Marko megerősítette, kalkuláltak a lágy gumi előnyével a táv második felében. „Tudtuk, hogy a lágy gumik sokkal jobbak lesznek a második etapban. Attól is függtünk, milyen gyorsan jutunk át a forgalmon. Max ezt szenzációsan megoldotta.”
Marko szerint Verstappen tempója nyomást helyezett a mezőnyre. „Emiatt láttuk azt is, hogy néhány versenyző gumija feladta” – fogalmazott, hozzátéve, hogy ez többeket bokszkiállásra kényszerített. „Max előrébb tudott lépni előzés nélkül is.” A végkifejlet miatt azonban keserű maradt: „Kár érte. Izgalmas befejezés lett volna.”
A pontversenyben Verstappen négy ponttal csökkentette hátrányát, és továbbra is üldözi a McLaren párosát. Marko így tekint előre: „Összességében továbbra is úgy gondoljuk, hogy minden pályán versenyképesek vagyunk. Itt nem találtuk meg az optimális beállítást. Brazíliában sprint is lesz, tehát az elejétől fogva ott kell lennünk. Ott gyakran esik, ezért optimistán nézünk a jövőbe.”
A személyi kérdésekről is beszélt, miután korábban a Mexikói Nagydíj utánra bejelentést ígért. „Házon belül átbeszéltük, és arra jutottunk, hogy teljesen a címharcra fókuszálunk. Meglepő, hogy ennyire izgalmassá vált. A pilótaválasztást elhalasztottuk Doha (Katar) vagy Abu-Dzabi utánra” – közölte.
