Max Verstappen 2025-ös Forma-1-es Japán Nagydíjon aratott győzelmével a holland minden eddiginél erősebb pozícióba került a bajnoki címért folytatott küzdelemben. A Red Bull és a holland kommunikációja ellenére Szuzukában egyértelmű volt, hogy a még mindig szoros hierarchiában legalább a második legjobban teljesítő autóval rendelkezik a mezőnyben.
Annak ellenére, hogy nehéz volt az autót a legjobb teljesítményre bírni, a csapat és pilótája egyértelműen megtalálta azt a receptet, amivel a szombati kvalifikáción és a vasárnapi futamon is meg tudták verni a mclareneseket.
A négyszeres világbajnok megjegyzései azonban nem igazán változnak, és továbbra is azt hangsúlyozza, hogy meglepő, hogy egy ilyen hétvégét élhetett át egy olyan RB21-es volánja mögött, amely már jelentősen fejlődött a szezon kezdete óta.
„Amikor ide érkeztem, egyáltalán nem számítottam arra, hogy nyerni fogok, a pénteki nap után pedig még kevésbé” - mondta a Viaplaynek. „A pole-ból rajtolni volt a legfontosabb ezen a hétvégén. A McLaren szerintem gyorsabb volt, de nem tudtak DRS-távolságon belülre kerülni, hogy bármit is megpróbáljanak.”
„Szerintem az is segített nekünk, hogy ma egy kicsit hidegebb volt, ami azt jelentette, hogy a gumik nem melegedtek annyira túl, mert ez mindig problémát jelent számunkra” - tette hozzá a gumikezelésről a versenyen, amelyet ennek ellenére könnyedén, egyetlen kiállással lehetett teljesíteni.
Arra a kérdésre, hogy a McLarenek - akik állítólag sokkal gyorsabbak voltak - miért küzdöttek azzal, hogy elég közel kerüljenek hozzá, Verstappen kifejtette:
„Sok a gyors kanyar, így nagyon nehéz tartani a lépést. A gumik túlmelegednek, amikor közel kerülsz valakihez. Az autók évről évre jobbak, rengeteg piszkos levegőt termelnek, ami egyre nehezebbé teszi a dolgokat. Amikor a köridők elég közel vannak egymáshoz, és nem nagymértékű a gumikopás, akkor nagyon bonyolulttá válik a dolog.”
„Másrészt [a McLaren versenyzői] egymást hajtották, hogy még gyorsabbak legyenek. Szóval meg kellett próbálnom lépést tartani velük a köridők tekintetében, ami nem volt könnyű. A bokszkiállásom során valami elromlott a szárny beállításával, és ez nem segített az egyensúly szempontjából.”
„Nem volt könnyű, de végül sikerült a megfelelő változtatásokat végrehajtanunk az autón, hogy legalább tisztességes egyensúlyt érjünk el.”
Amikor megkérdezték, hogy miért van ekkora ellentmondás a szezon eleje óta tett, olykor riogató nyilatkozatai és a szuzukai pole és győzelem ténye között, és hogy az eredmény nagy része vajon a saját teljesítményének köszönhető-e, Verstappen így válaszolt:
„Nyilvánvalóan nagyon elégedett vagyok azzal, amit csinálok. Bele sem akarok gondolni, mi történt volna, ha a másik autóban [a Mclarenben] ülök. Nem is láttak volna többé!”
Ez azt jelenti, hogy ez a teljesítmény tehát teljes mértékben rajta múlik? „Végső soron ez mindig csapatmunka” - mérsékelte – „egy olyan csapat, amely jól együttműködik, GP-vel [Gianpiero Lambiase, a versenymérnöke], és ezen a hétvégén egy másik teljesítménymérnököm is volt, Hugh Bird.”
„Vele dolgoztam 2020 végéig, és nagyon jól ment. Végül is jó döntéseket hoztunk, mielőtt elkezdtük a kvalifikációt. Ha a fedélzeti kamerák rádióbeszélgetéseit hallgatod, nagyon jól mentek a dolgok köztem és GP között. Ezek nagyon fontos dolgok.”