A Ferrari 2025-ben nemcsak a versenypályákon, hanem a nyilvánosság előtt is komoly kihívásokkal szembesült. Miközben az autó teljesítménye csalódást keltett, a pilóták – Lewis Hamilton és Charles Leclerc – rendszeresen hangot adtak elégedetlenségüknek. A helyzetet tovább feszítette, hogy a vállalat elnöke, John Elkann nyilvánosan bírálta őket, azt javasolva, hogy „beszéljenek kevesebbet, és inkább vezessenek”.
A kijelentés azonban nem maradt válasz nélkül – ezúttal Luigi Mazzola, Michael Schumacher egykori mérnöke emelte fel a hangját a Ferrari vezetésével szemben.
„A szennyest otthon kell kiteregetni”
Mazzola egy interjúban úgy fogalmazott, hogy az efféle belső feszültségeket nem a médián keresztül kellene rendezni, ugyanis ezzel csak tovább rontják a csapat helyzetét.
„A szennyest otthon kell kimosni, ez nem is kérdés. Ha valaki nyilvánosan mond ilyet, az politikai üzenet, és általában valami későbbi lépés előkészítése” – magyarázta az olasz szakember, utalva arra, hogy Elkann szavai mögött valószínűleg stratégiai szándék is meghúzódhatott.
Az elnök megjegyzése egy különösen nehéz idény közepén hangzott el, amikor a Ferrari már rég lemaradt a bajnoki küzdelemről, Hamilton pedig első szezonját töltötte Maranellóban – ráadásul pályafutása egyik leggyengébb évét zárta, mióta 2007-ben bemutatkozott a Forma–1-ben.
Mazzola: Elkannnak nincs Forma–1-es tapasztalata
A volt mérnök tovább is ment, amikor Elkann hozzáértését vonta kétségbe. „Elkannnak körülbelül annyi tapasztalata van az F1-ben, mint nekem a közgazdaságtanban, vagyis gyakorlatilag semennyi” – mondta Mazzola, majd hozzátette, hogy szerinte a Ferrari-vezér rosszkor és rossz módon szólalt meg.
„Akkor tett ilyen kijelentést, amikor épp ünnepelni is lehetett volna – hiszen a Hosszútávú-világbajnokságban a Ferrari megnyerte mind az egyéni, mind a konstruktőri címet. Miért épp ekkor kell az F1 problémáiról beszélni?” – tette fel a kérdést Mazzola, utalva arra, hogy a pozitív sporteredmények árnyékában nem lett volna sürgető a versenyzők bírálata.
A volt Schumacher-mérnök szerint a Ferrarinak inkább befelé kellene fordulnia, és ahelyett, hogy nyilvános kritikával rombolják a csapat morálját, a háttérben kellene megtalálni a megoldásokat.
