A csapat meggyőző teljesítménye mögött nem a hajlékony légterelők állnak, állítja határozottan az istálló vezetése.

A McLaren páratlan sikersorozatot tudhat magáénak az idei szezon első hét versenyén, amelynek során öt futamgyőzelmet és tizenkét dobogós helyezést gyűjtött a csapat, aminek köszönhetően már a bajnokság korai szakaszában jelentős előnyre tett szert a konstruktőri pontversenyben. Az eredményes szereplés természetszerűleg magával hozta a versenytársak részéről érkező kritikákat és gyanúsítgatásokat, ám Andrea Stella, a wokingi alakulat csapatfőnöke kifejezetten örül ezeknek a felvetéseknek.

A rivális istállók többek között azzal vádolták meg a McLarent, hogy az MCL39-es versenyautó kiemelkedő teljesítménye mögött szabálytalan műszaki megoldások, többek között hajlékony légterelők és nem megengedett gumikezelési módszerek állnak. Az FIA alapos vizsgálatot követően azonban nem talált szabálytalanságot a konstrukcióban.

"Számunkra kedvező fejlemény, amikor versenytársaink a saját hiányosságaik elemzése helyett olyan műszaki megoldásokra összpontosítanak, amelyeket tévesen feltételeznek az autónkon" - nyilatkozta Stella, aki szerint az ilyen jellegű vádaskodások teljesen megalapozatlanok, ráadásul félrevezetők a McLaren valódi erősségeinek tekintetében.

"Még ha lennének is olyan megoldásaink, mint például a többiekhez hasonló hajlékony első légterelő, ezek akkor sem magyaráznák meg a McLaren kiemelkedő versenyképességét" - fogalmazott a szakember, aki szerint a konkurencia téves következtetései csak előnyösek lehetnek számukra. "Remélem, a jövőben még több hasonló feltételezés lát napvilágot, hiszen ez azt jelenti, hogy ellenfeleink továbbra is rossz irányban keresik a magyarázatot, ami nekünk kifejezetten előnyös."

Amikor arról kérdezték, vajon a McLaren jelenlegi formája összehasonlítható-e a Ferrari 2004-es dominanciájával, Stella óvatosan fogalmazott, bár elismerte, hogy az akkori teljesítmény szolgál mintául számukra. "Az a versenyautó Michael vezetésével az első tizenhárom futamból tizenkettőt megnyert, és az egyetlen vereség is csak azért következett be, mert Michael ütközött Montoyával a monacói alagútban. Enélkül valószínűleg mind a tizenhárom versenyt megnyertük volna" - emlékezett vissza a csapatfőnök, hozzátéve, hogy az idei szezonban nem számít hasonló dominanciára. "Véleményem szerint még mindig több lépéssel le vagyunk maradva az említett teljesítményszinttől."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL