A Las Vegas-i hétvége után a McLaren úgy látja, hogy a jelenlegi technikai szabályok nem kezelik arányosan a kisebb szabályszegéseket, ugyanis mindkét autójukat kizárták a futamról a kopólemez túlzott kopása miatt. A csapatfőnök Andrea Stella arról beszélt, hogy az FIA már vizsgálja, miként lehetne igazságosabb rendszert kialakítani.
A futam utáni ellenőrzésnél derült ki, hogy Lando Norris és Oscar Piastri autóján is a megengedettnél jobban kopott a padlólemezen található elem. A szabály kimondja, hogy a verseny végére legalább 9 milliméteres vastagságnak kell maradnia, és ha ezt bárhol nem teljesíti az autó, akkor nincs mérlegelési lehetőség, az automatikus büntetés pedig kizárás.
A McLarennek tehát nem volt mozgástere, hiszen technikai ügyekben nincs méltányosság, ugyanakkor Stella szerint már az FIA is felismerte, hogy ezen változtatni kellene. A csapatfőnök elárulta, hogy a mérések helyességét közösen ellenőrizték az FIA technikai delegáltjával, majd részletesen beszélt arról is, hogy a mostani rendszer miért problémás.
„A technikai delegálttal együtt ellenőriztük a skid vastagságát, és minden mérést rendben találtunk” – nyilatkozta, majd hozzátette, hogy bár a kopás mindössze egy ponton volt nagyobb a megengedettnél, a szabály egyértelmű következményeket ír elő.
Stella arról is beszélt, hogy Norrisnál mindössze 0,12 milliméterrel, Piastrinál pedig 0,26 milliméterrel volt a határérték alatt az elem. Úgy látja, hogy ennyire minimális eltérések esetén a jelenlegi szabályrendszer túlságosan szigorú, ugyanis semmilyen mértékű teljesítménynyerés nem igazolható ekkora különbségből.
„A sport- és pénzügyi szabályoknál létezik arányosság, a technikaiaknál viszont nincs ilyen lehetőség” – fogalmazott, kitérve arra is, hogy az FIA maga is jelezte, ideje lenne ezen változtatni.
„Az FIA is elismerte, hogy ezt a kérdést kezelni kellene, ugyanis így olyan kisebb, akár véletlenszerű technikai eltérések is ugyanazt a súlyos büntetést vonják maguk után, amelyek semmilyen előnyt nem jelentenek.”
A wokingi vezető emlékeztetett arra is, hogy a felügyelők szerint sem történt szándékos szabályszegés, és az FIA is elfogadta, hogy voltak olyan körülmények, amelyek hozzájárulhattak a kopáshoz. Stella szerint a csapat folyamatosan tanul az ilyen helyzetekből, és ezúttal is igyekeznek úgy reagálni, hogy hasonló eset még véletlenül se forduljon elő a jövőben.
Arra is kitért, hogy a kizárásnak semmi köze nem volt a teljesítményhajszoláshoz, miközben a rivális Max Verstappen egyre nagyobb nyomást helyez a McLarenre a bajnokság hajrájában. A holland tavaly óta zárkózik a wokingiakra, Stella szerint azonban az eset inkább egy technikai anomáliából, semmint agresszív beállításokból fakadt.
„A Las Vegasban történtek egy különös viselkedésű autóból adódtak, nem pedig abból, hogy erőn felül próbáltunk volna teljesítményt találni” – mondta, majd hozzátette, hogy a csapat konstruktőri címvédőként is tisztában van azzal, mennyit kockáztat egy-egy túlzott technikai határfeszegetéssel.
