A Las Vegas-i hétvége után óriási visszhangot váltott ki, hogy a McLaren mindkét versenyzőjét megfosztották az elért eredményektől, ugyanis a technikai ellenőrzés során kiderült, hogy a padlólemez kopása nem felelt meg a szabályoknak. Lando Norris másodikként ért célba, Oscar Piastri pedig negyedikként zárt, ám a futam utáni vizsgálat mindent átírt, így a papayaszínű autók teljesítményét törölték.
Az FIA technikai dokumentuma szerint az érintett betét vastagságának legalább 10 milliméternek kell lennie, 0,2 mm toleranciával. A jelenlegi generációs autók alacsony hasmagassága miatt a 9 milliméteres értéket még elfogadottnak tekintik, ám a McLaren ezt sem tudta teljesíteni. A vizsgálat során Norris autóján több mérési pont is 9 mm alá esett, míg Piastri esetében hasonló értékeket regisztráltak.
A csapat próbálta meggyőzni a felügyelőket arról, hogy a körülmények „enyhítő jellegűek” voltak, ugyanis a hétvége során erős pattogás lépett fel, és a változó időjárás miatt minimális tesztidő állt rendelkezésre. A McLaren arra is hivatkozott, hogy a második szabadedzés idő előtt véget ért egy meglazult csatornafedél miatt, ami tovább nehezítette a beállítások finomítását.
A McLaren érvei nem győzték meg a felügyelőket
A felügyelők szerint azonban mindez nem változtat azon, hogy a szabálytalanság ténye fennáll, és a műszaki előírások megsértése automatikusan kizárást von maga után.
A döntés értelmében az FIA nem látott lehetőséget arra, hogy kivételt tegyen vagy enyhébb büntetést szabjon ki, és arra is emlékeztetett, hogy hasonló ügyeket rendkívül ritkán fordítanak meg a Nemzetközi Fellebbviteli Bíróságnál.
A testület végül kimondta, hogy sem a padlólemez sérülése, sem az időhiány nem tekinthető kellően nyomós indoknak, így a kizárás érvényben maradt.
A csapat közleménye itt olvasható.
