Motorsport.hu|2025. 11. 23. 11:57
A McLaren részletes közleményt adott ki a kettős kizárás után.

A McLarennél először csak óvatosan reagáltak arra, hogy a Las Vegas-i Nagydíj után Lando Norris második helyét és Oscar Piastri negyedik pozícióját is törölték, ugyanis a technikai ellenőrzés túlzott padlólemez-kopást állapított meg mindkét autón. A csapatfőnök, Andrea Stella végül egy hosszú és részletes közleményben magyarázta el, mi vezetett a kizárásokhoz, miközben hangsúlyozta, hogy a szabálysértés nem volt szándékos.

A McLaren vezetője szerint a verseny alatt olyan autóviselkedést tapasztaltak, amely a hétvége korábbi fázisaiban nem jelentkezett, ugyanis a futamon a két autó a vártnál jóval erősebben pattogott, ami fokozott talajérintést eredményezett. A vizsgálatok során az FIA az előírt 9 milliméteres kopólemez-vastagság esetében több helyen is az elvárt mérték alatti értékét talált.

„A Las Vegas-i Nagydíjat követően megállapították, hogy megsértettük a Technikai Szabályzat 3.5.9-es cikkelyét, amely legalább 9 milliméteres kopólemez-vastagságot ír elő.

A 4-es rajtszámú autón a hátsó kopólemez legnagyobb mértékű eltérése 0,12 milliméter volt, míg a 81-es autón ugyanez az érték elérte a 0,26 millimétert.

A futam során mindkét autó olyan váratlanul erős pattogást produkált, amelyet az edzéseken egyáltalán nem tapasztaltunk, és ez túl nagy mértékű talajérintést okozott. Jelenleg vizsgáljuk, mi állhatott az autók ilyen viselkedése mögött, ugyanis a futam után olyan véletlenszerű sérüléseket találtunk mindkét autón, amelyek tovább növelték a padló elmozdulását és ezzel a kopást.

Ahogy az FIA is kiemelte, a szabálysértés nem volt szándékos, semmilyen módon nem próbáltuk megkerülni az előírásokat, ráadásul több enyhítő körülmény is fennállt.

Szeretnénk bocsánatot kérni Landótól és Oscartól az elveszített pontok miatt, hiszen mindkettejük számára kritikus szakaszhoz érkezett a bajnokság, ráadásul egész hétvégén erős teljesítményt nyújtottak. Csapatként a partnereink és a szurkolóink felé is bocsánatot kérünk, az ő támogatásuk rendkívül sokat jelent számunkra.

Bár a mostani eredmény rendkívül csalódást keltő, teljes mértékben a szezon utolsó két versenyére koncentrálunk" - közölte Stella.

A közleményből egyértelműen kiderül, hogy a csapat szerint a hiba nem tervezett vagy tudatos módosítás eredménye volt, hanem több, egymást erősítő tényező vezetett a megengedettnél jobban kopó elemhez.