Andrea Stella részletesen beszélt arról, miként alapozta meg a McLaren bátor fejlesztési iránya a két pilóta világbajnoki küzdelmét.

A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella részletesen kifejtette, hogy az MCL39-es versenyautó merész és innovatív megközelítése hogyan eredményezte azt, hogy Lando Norris és Oscar Piastri között parázs világbajnoki csata bontakozott ki a 2025-ös Forma–1-es szezonban.

A wokingi alakulat gyakorlatilag már biztosította második egymást követő konstruktőri világbajnoki címét, így a figyelem középpontjába a két pilóta egyéni küzdelme került. Az ausztrál Piastri jelenleg 25 pontos előnnyel vezet brit csapattársa előtt, hét futammal a szezon vége előtt.

A McLaren sikerének egyik kulcsfigurája, Andrea Stella – aki Zak Brown vezérigazgatóval közösen irányította a csapat felemelkedését – most betekintést engedett abba, miként teremtették meg a feltételeket ehhez a kiélezett belső rivalizáláshoz.

Az olasz szakember elmondta, hogy a tervezési és műszaki csapat olyan megközelítést alkalmazott a 2025-ös szezon előtt, amely nemcsak a mezőny etalonjává tette az MCL39-et, de gyökeresen különbözővé is az 1998 óta első konstruktőri címet szerző MCL38-as elődhöz képest.

"A Forma–1-ben természetesen minden területen folyamatosan fejlődni próbálunk, de ha ki kellene emelnem egyet, az mindenképpen a technikai oldal lenne" – fogalmazott Stella a Motorsport Week-nek adott nyilatkozatában.

Bár az MCL39 külsőre nem forradalmasította a jelenlegi szabályrendszer utolsó évében alkalmazott padlólemez-aerodinamikát, Stella szerint számos, nem feltétlenül látható területen alkalmaztak merész megoldásokat, amelyek jelentősen jobbá tették az autót elődjénél.

"Az idei versenyautónk egyszerűen sokkal jobb konstrukció. Rendkívül innovatív a tavalyihoz képest, gyakorlatilag az autó minden egyes részletében fejlesztéseket eszközöltünk" – részletezte a csapatfőnök.

"Bizonyos területeken, például az első felfüggesztésnél és más, kevésbé szembetűnő részeknél kifejezetten bátor megoldásokat alkalmaztunk. Szerintem itt történt a legnagyobb előrelépés, és természetesen emellett a versenycsapat és a pilóták is folyamatosan fejlődtek" – zárta gondolatait az olasz szakember.