Motorsport.hu|2025. 10. 27. 15:11
Andrea Stella elutasította a favorizálást sejtető vádakat, és úgy látja, a hátralévő négy hétvége egyik pilótának sem kedvez különösebben.

A közösségi médiában felerősödtek azok a feltételezések, amelyek szerint a McLaren állítólag Oscar Piastri kárára igyekezett segíteni Lando Norris világbajnoki esélyeit.

A mexikóvárosi hétvégén Norris rajt-cél győzelmet aratott, míg Piastri az ötödik helyen zárt. A brit ezzel visszavette az összetettbeli vezetést egyetlen ponttal. A különbséget az időmérőn is látni lehetett: Piastri még a jó körén is hat tizeddel maradt el csapattársától, amit a csapat a pálya állapotával és a vezetési stílusok eltérésével magyarázott.

„Úgy gondolom, a hátralévő négy versenyen nincs ok azt hinni, hogy bármelyik is az egyik pilótánknak kedvezne” – mondta Stella a PlanetF1.com-nak és más médiumoknak. „Ha volt kihívást jelentő pálya tavaly a McLarennek, akkor az Las Vegas volt. Tavaly nem voltunk versenyképesek. Tanulnunk kellett a futam közben is, változtatásokat keresve, hogy megállítsuk a szemcsésedést.”

A csapatfőnök szerint a kulcs az, hogy a hétvégéket úgy építsék fel, hogy mindkét versenyző ki tudja aknázni az autóban rejlő potenciált.

„Lando és Oscar számára a következő négy versenyen a pályarajz nem jelent problémát.” Hozzátette: „Nekünk, McLaren-szinten, biztosítanunk kell, hogy ki tudjuk hozni az autóban lévő teljes teljesítményt, ahogy itt, Mexikóban is sikerült.”

Stella részletesen beszélt arról is, miként dolgoztak Piastrival a gyenge tapadású hétvégéken. „Az időmérő után Oscarral nagyon kiterjedten átnéztük a dolgokat – adatok, észrevételek, videók alapján –, és fontos információkat nyertünk arról, hogyan kell vezetni az autót ezekben a speciális, alacsony tapadású körülmények között, amelyekkel itt Mexikóban szembesültünk, bizonyos mértékig hasonlóan Austinhoz.”

A csapat értékelése szerint ezen a helyszínen a csúszkálást is kontrolláltan a köridő szolgálatába kell állítani, ami Piastri számára kevésbé ösztönös. „Úgy tűnik, ezen a pályán úgy kell vezetni az autót, hogy alkalmazkodunk ahhoz, hogy sokat csúszik, és csúszva is képes köridőt termelni.”

A mérnöki beállítások és a vezetési technika finomhangolása együtt hozott előrelépést. „Ez nem feltétlenül az a mód, amely Oscar számára természetes. Dolgoztunk rajta: az autón is találtunk teendőket, és a vezetésben is akadtak dolgok, amiket ő megtehet.”

Stella szerint a versenytempó javult, még ha a körülmények nem is tették lehetővé a teljes kihasználását. „Oscar nagyon büszke lehet magára, ahogyan kezelte az átmenetet tegnapról mára. A futamon láttuk, hogy alkalmazta ezeket. Egyértelműen versenyképesebb tempója volt, és kár, hogy ezt nem tudta teljes mértékben kihasználni, mert nem sikerült kivenni a forgalomból. Gyakorlatilag végig az előtte haladó autó váltóját nézte.”

A csapatfőnök a tanulási folyamat jelentőségét emelte ki a szezon hajrájára tekintve. „Fontos Oscarnak, hogy ilyen tapasztalatokon menjünk át, mert új eszközöket adnak a szerszámosládába – így válik az ember a Forma–1-es pilóta legteljesebb verziójává.”

Végül jelezte: a változatos körülményekhez mindkét pilótának készen kell állnia. „Ez a következő négy versenyre nézve is fontos, ahol ismét különböző körülményeket találunk majd. Készen kell állnunk mindegyikre. Úgy gondolom, Oscar nagyon büszke és elégedett lehet a mai versennyel.”