A Red Bullnál a szezon közepén nem csupán taktikai, hanem stratégiai kérdéssé vált, hogyan osszák el az erőforrásokat az aktuális csomag finomítása és a 2026-os korszak előkészítése között.
Christian Horner menesztése után Laurent Mekies vette át a vezérigazgatói és csapatfőnöki feladatokat, és a csapat a pályán is irányt váltott: az olaszországi hétvégére padlólemez-frissítést hoztak, ami újra lendületbe hozta Max Verstappent. A holland a frissítés utáni négy futamból hármat nyert, és a pontkülönbség jelentősen csökkent az éllovas Oscar Piastrival szemben.
„Ami azt illeti, miért fejlesztettük tovább ezt az autót talán egy kicsit a többieknél is jobban, ennek semmi köze 2026-hoz” – mondta Mekies.
A francia vezető szerint a fejlesztési ív megszakítása hibás üzenet lett volna a mérnöki csapatnak. „Azt gondolom – ahogy már többször is jeleztük –, ha a szezon azon pontján lapoztunk volna, amikor nagyon elégedetlenek voltunk ezzel az autóval, mert nem érte el a teljes potenciált, akkor 2026-ba rengeteg kérdőjellel és vágyálommal mennénk át.”
A döntés így a folyamatok és eszközök validálásáról szólt, nem a puszta pontszerzésről. „Ezért inkább úgy döntöttünk, hogy még egy kicsit többet fektetünk ebbe az autóba, megpróbáltuk feloldani, ami nem működött, és szereztünk némi teljesítményt.”
Mekies úgy véli, a 2025-ös munka kézzelfogható tudást adott a csapat kezébe 2026 előtt, noha ezzel időt vettek el a jövő évi projekttől.
„Ez sokkal több önbizalmat ad az eszközeinkben, módszertanainkban és megközelítéseinkben 2026 felé. Igen, kevesebb idő és energia marad arra, de ez a logika mögötte. Semmi köze a teljesítményhez vagy bármi efféléhez.”
A McLaren részéről Andrea Stella felvetette, hogy a késői frissítések árthatnak a következő generációs autó előkészítésének, ám Mekies elutasította, hogy vitába bonyolódjon. Inkább a belső mérlegelésre hivatkozott: „Így csináljuk, mert szerintünk – a többieket félretéve – ez nekünk nettó nyereség. Validáljuk a megközelítéseinket, és ezeket aztán alkalmazzuk 2026-ra.”
A kompromisszumot a Red Bull vezetője tudatos, vállalható árnak tekinti. „Ha azt gondolnánk, hogy ez kompromittálná, nem csinálnánk. Tudjuk, hogy van ennek ára, de szerintünk ésszerű, és megéri.”
