A Forma-1 2022-ben összesen 700 millió dollárt, azaz 225 milliárd forintnak megfelelő összeget kap a futamrendező pályáktól, a RacingNews365 pedig összegyűjtötte, hogy melyik aszfaltcsík mennyit fizet azért, hogy ellátogasson hozzájuk a világ legnépszerűbb motorsport-ága.
A gyűjtésből kiderül, hogy az első helyet Szaúd-Arábia, Azerbajdzsán és Katar foglalja el holtversenyben 55 millió dollárral, közvetlenül mögöttük pedig Kína és Oroszország következik 50-50 millió dollárral.
Sajnos Magyarország is a lista első feléhez tartozik, hiszen a fent említett országokon kívül mindössze Bahrein (45 millió dollár) előzi meg a Hungaroringet, és ugyanannyit fizetünk a versenyrendezésért, mint a szezonzáró Abu-Dzabi: 40 millió dollárt, azaz 12,9 milliárd forintot.
Összességében elmondható, hogy az európai helyszínek kevesebbet fizetnek, Monaco 15 millió dollárral a „legolcsóbb”, majd a Franciaország-Belgium duó következik 22-22 millióval, a medián rendezési díj pedig 30 millió dollár.
1. Dzsidda: 55 millió
1. Baku: 55 millió
1. Katar: 55 millió
4. Sanghaj: 50 millió
4. Szocsi: 50 millió
6. Bahrein: 45 millió
7. Hungaroring: 40 millió
7. Abu-Dzabi: 40 millió
9. Melbourne: 35 millió
9. Szingapúr: 35 millió
11. Zandvoort: 32 millió
12. Montreal: 30 millió
13. Barcelona: 25 millió
13. Red Bull Ring: 25 millió
13. Silverstone: 25 millió
13. Monza: 25 millió
13. Szuzuka: 25 millió
13. Mexikóváros: 25 millió
13. Austin: 25 millió
13. Interlagos: 25 millió
21. Paul Ricard: 22 millió
21. Spa-Francorchamps: 22 millió
23. Imola: 20 millió
24. Monaco: 15 millió
25. Miami: kollaboráció