Kiss Sándor|2025. 12. 03. 19:09
Egyes csapatok akkora lemaradásban vannak, hogy akár a teszteket is kihagyhatják.

A Forma–1 történetének egyik legnagyobb technikai átalakulására készül 2026-ban, és a legfrissebb hírek szerint a Mercedes az egyetlen csapat, amely időben és a tervek szerint halad a fejlesztésekkel. A többi gyártó viszont komoly nehézségekkel küzd, és az egyik istálló akár a január végén esedékes barcelonai teszteket is kénytelen lehet kihagyni.

A Mercedes lehet az új korszak első nyertese?

A 2026-os szabályváltozások középpontjában a teljesen új fejlesztésű erőforrások állnak majd, amelyek nemcsak technikai, hanem stratégiai szempontból is kulcsszerepet játszanak. A pletykák szerint a Mercedes az egyetlen gyártó, amely képes volt tartani a fejlesztési ütemtervet, így komoly előnybe kerülhet a többiekkel szemben.

Marcin Budkowski, aki korábban a Ferrari és a McLaren kötelékében is dolgozott, az Eleven Sportsnak nyilatkozva osztott meg részleteket a jelenlegi helyzetről. Elmondása szerint a brackley-i alakulat jóval előrébb jár, mint a riválisai.

„Úgy tűnik, a Mercedes az egyetlen, amely teljesíti az előírt mérföldköveket. Ez nemcsak nekik lehet előny, hanem azoknak is, akiket ők látnak el motorral – ilyen a McLaren, az Alpine és a Williams is” – mondta, majd hozzátette, hogy ez akár már az első versenyeken is látványos különbségeket eredményezhet.

A többiek komoly lemaradásban vannak

A többi gyártó helyzete már korántsem ilyen kedvező. A Ferrari esetében elsősorban az erőforrásban használt anyagokkal kapcsolatban merültek fel problémák, ami különösen aggasztó lehet egy olyan évben, amikor a hatékonyság és a megbízhatóság döntő fontosságúvá válik.

Az Aston Martin a Hondával dolgozik együtt, ám a japán gyártó állítólag jelentős csúszásban van a fejlesztéssel. A hírek szerint a brit csapat olyan mértékű késésben van, hogy akár a január 26-án kezdődő barcelonai tesztek kihagyása is szóba kerülhet, noha a hír napvilágra kerülése után érkezett is a csapat cáfolata.

Hasonló gondokkal küzd az Audi is, amely nemcsak a fejlesztési ütemtervvel van lemaradásban, hanem a tervezési fázisban is komoly csúszásokkal kell szembenéznie. A német gyártó eredetileg ambiciózus célokat tűzött ki maga elé, ám a jelenlegi állás szerint ezek eléréséhez már most versenyt fut az idővel.

A Red Bull számára is különösen izgalmas lesz a 2026-os szezon, ugyanis a csapat először készíti saját erőforrásait a Forddal közösen. Ez óriási mérföldkő a Milton Keynes-i alakulat életében, ugyanakkor a hírek szerint a projekt kezdeti szakasza nem megy zökkenőmentesen. Bár konkrét részleteket nem hoztak nyilvánosságra, több forrás is arra utalt, hogy a Red Bull számára nehéz rajt lehet a következő idény eleje.

Egyenlőtlen erőviszonyok a szezon elején?

A Forma–1-ben ritkán fordul elő, hogy egy új szabályrendszer bevezetése ennyire eltérő fejlesztési állapotban találja a csapatokat. Ha a jelenlegi pletykák beigazolódnak, akkor könnyen előfordulhat, hogy már az első versenyeken hatalmas különbségek alakulnak ki az egyes autók között – hasonlóan ahhoz, amit a Mercedes 2014-től látványosan kihasznált.

A téli szünet alatt várhatóan további részletek is napvilágra kerülnek, ám az első valódi válaszokat csak akkor kapjuk meg, amikor a csapatok először viszik pályára az új generációs autókat.

Élő közvetítés