A Mercedes éveken át tartó fölénye 2022-ben ért véget, amikor életbe léptek az új, ground effect alapú műszaki szabályok. A brackley-i alakulat az addigi nyolc konstruktőri cím után hirtelen a középmezőnyben találta magát, és bár azóta többször is felvillanó formát mutatott, a szabályciklus nagy részében csupán üldözte a legjobbakat.
A csapat merész koncepcióval vágott neki a korszaknak, ugyanis a W13-as alig látható oldaldobozainak ötlete elsőre ígéretesnek tűnt, ám a konstrukció már a szezon elején komoly korlátokba ütközött. A projektet végül a 2023-as Monacói Nagydíj hétvégéjén adták fel, amikor radikálisan más filozófiára váltottak – ez azonban már nem tudta ledolgozni a korábbi évek hiányosságait.
Az új aerodinamikai érában a Mercedes eddig mindössze hét futamgyőzelmet szerzett, ám úgy tűnik, a ciklus végére mégis sikerül visszazárkóznia a mezőny elejéhez, legalábbis 2025-ben jó eséllyel másodikként zárhatja a konstruktőri bajnokságot, megelőzve a Red Bullt és a Ferrarit is.
Andrew Shovlin, a csapat pályamérnökségi vezetője szerint a kudarcok ugyan fájdalmasak voltak, de sokat tanultak belőlük. A sajtónak nyilatkozó szakember úgy fogalmazott, hogy az elmúlt évek rengeteg felismerést hoztak számukra.
„Ez a szabályciklus számunkra kifejezetten frusztráló időszak volt, ugyanakkor rengeteget fejlődtünk általa. Rájöttünk, hol hibáztunk, és arra is, hogy bizonyos döntéseket másként kellett volna meghoznunk” – mondta, majd hozzátette, hogy a W13-as problémáinak nagy része csak akkor vált nyilvánvalóvá, amikor az autó valóban pályára került.
Shovlin kiemelte, hogy bár nem értékelnék magukat túl nagyra ebben a korszakban, a sportág mégis izgalmasabbá vált az elmúlt három évben.
„A mezőny annyira összeért, hogy egyre ritkábban látunk valóban nagy különbségeket és látványos előzéseket. A kezdeti időszak változatossága mára eltűnt, de az új kihívásokra már készülünk, és elszántak vagyunk, hogy a Mercedes ismét az élre kerüljön” – zárta gondolatait.
