Az austini nehéz hétvége után azonnali visszavágásra készül a Mercedes. A Mexikóvárosi Nagydíj kulcsfontosságú lehetőséget jelent a brackley-i alakulat számára, hogy újra lendületbe hozza a konstruktőri bajnokság második helyéért folytatott küzdelmét.
Öt futammal a szezon vége előtt mindössze tíz pont választja el a második és negyedik helyet a tabellán, ahol a Ferrari és a McLaren is készen áll arra, hogy az utolsó versenyekig kiélezett csatát vívjon.
Toto Wolff nem rejti véka alá csalódottságát a texasi eredmény miatt, ugyanakkor bizakodóan tekint előre. "Austinban gyenge eredményt értünk el, és a riválisaink felzárkóztak hozzánk. Most azonban lehetőségünk nyílik az azonnali javításra Mexikóban. Az Abu-Dzabi kockás zászlóig tartó küzdelem izgalmas kihívást jelent számunkra" – fogalmazott a csapatfőnök.
A mexikói pálya különleges technikai kihívásokat tartogat, amelyek főként hőtechnikai és aerodinamikai szempontból teszik próbára az autókat. "Mexikóváros egyedülálló feladatot jelent. A nagy magasság jelentős terhelést ró a fékekre és az erőforrásokra, míg a ritka levegő miatt magas leszorítóerőt biztosító beállításokra van szükség" – magyarázta az osztrák szakember. "Bár szoros a mezőny, bízunk benne, hogy Texashoz képest stabilabb teljesítményt tudunk nyújtani."
Akárcsak Bahreinben, ezúttal is Frederik Vesti, a csapat fiatal tartalékversenyzője kap lehetőséget, aki a pénteki első szabadedzésen George Russell helyét veszi át. "Fred teljesíti idei második újonc edzését. Ahogy mindig, most is értékes visszajelzésekkel segíti majd a csapat munkáját" – erősítette meg Wolff. A Hermanos Rodriguez pályán összesen kilenc tartalékpilóta kap lehetőséget az FP1-en.
A világbajnokság döntő szakaszába lépve a Mercedes célja, hogy visszanyerje egyensúlyát és következetességét a szezon hajrájában. Az amerikai csalódás után Mexikó igazi tesztpálya lesz a csapat számára.
