A Red Bull tavaly sem mutatott meg sok dolgot az RB16B-ből a bahreini előszezoni teszt alatt: mindössze két, számítógépes képpel mutatták meg az autót, amivel végül Max Verstappen világbajnok lett.
A Red Bull most még tovább ment a rejtőzködésben: a hivatalos bemutatójukon csak az F1 showautóját mutatták meg, és nem valószínű, hogy meggondolnák magukat a barcelonai teszt kezdetéig.
A silverstone-i bejáratásukról azonban több kép is kiszivárgott, és támaszkodhatunk az AlphaTauri – egyébként szintén agyonretusált autójára is.
Az RB18 legszembetűnőbb újdonsága egyértelműen a vonórudas első felfüggesztés: ezt az elrendezést rajtuk kívül csak a McLaren honosította meg a 2022-es szezonra, a Red Bull pedig a csapat 2005-ös megalapítása óta egyszer sem használta ezt a megoldást.
Nehéz kivenni kiszivárgott képet, de az sem biztos, hogy a Red Bull megtartotta a kettős keresztlengőkaros elrendezést, hanem ehelyett egy igen szokatlan multilink elrendezésre állt át – amit egyébként minden bizonnyal a hátsó felfüggesztésén megtett a McLaren.
A Red Bull orra is a második szárnyelemig tart, ahogyan a McLarené és az Aston Martiné, és náluk is az orrhoz közel találhatóak a felső szárnyelemek állítómechanizmusai, amivel a Mercedes egykori aerodinamikisa, Kyle Forster szerint a Y250 örvényt próbálják helyettesíteni a csapatok. Maga az első szárny a Mercedes megoldására hajaz, és a szárny középső szakaszát terhelik az áramlatokkal.