A nagy nyolcvanas–kilencvenes évek sikerkorszaka után a kétezres és tízes években jött a lejtmenet, majd 2020-ban a Dorilton átvette az irányítást. A fordulat azóta fokozatos: a 2023-tól látható előrelépések idén csúcsosodtak ki, amikor Carlos Sainz Bakuban dobogót szerzett, ami a 2017-es idény óta az első „valódi” nagydíjdobogójuk.
Savage a The Athleticnek beszélt a megfontolásokról. „Szép hozamot érhettünk volna el, ha gyorsan továbbadom a csapatot” – mondta. „De úgy éreztem, akkor még sokkal több volt ebben. Tudok egy középcsapatról, amely kétmilliárd dolláros ajánlatot kapott. Szerintem ez most a padló.”
A „Haas-modell”, vagyis a széles körű beszállítói függés „menekülőút” lehetett volna, de a növekvő csapatértékek és a hosszú távú célok mellett nem illett a stratégiába.
„Előbb látod az eredményt, aztán megjön a hit” – fogalmazott Savage. „Olyan ez, mint egy lendkerék. Ha beindul, remélhetőleg megy tovább. Bizonyos értelemben azt szeretném, ha csak a saját munkánkra figyelnénk, lépnénk egyet előre, mindenütt javulnánk, és mennénk tovább.”
A hosszú távú terv világos. „Szerintem öt éven belül dobogókért és a bajnoki címért szeretnénk harcolni” – mondta. „A cél változatlan. Egy teljes Concorde-ciklust szeretnénk megnyerni, nem csupán egy szezont. Ez a feladat.”
