Miközben nagyon valószínű, hogy a nemsokára kezdődő monzai versenyen az egy kiállás lesz a legnépszerűbb taktika, a tavalyi versenyhez hasonlóan ismételten lehetnek meglepetések.

Monzát a tavalyi nagydíj előtt újraaszfaltozták, ez pedig egyfajta konzervativizmust eredményezett. A McLarenek például a két kiállás mellett döntöttek és tartották is magukat hozzá. A Ferrari és Charles Leclerc eközben viszont húzott egy váratlant, hiszen csak egyszer álltak ki, ez pedig elég volt nekik a győzelemhez.

A Pirelli úgy véli, idén már egyértelműen az egykiállásos stratégia lesz a legoptimálisabb. A szabadedzések során nem igazán jelentkezett a szemcsésedés, így a legvalószínűbb forgatókönyvet a közepes-kemény választás jelenti majd. Ennek persze a fordítottja is megvalósítható, és vélhetően többen is a keményen fognak rajtolni, főleg a mezőny utolsó harmadából.

Mario Isola, az olaszok motorsportos főnöke viszont úgy véli, még akár arra is lehet esély, hogy valaki bevesse a leglágyabb keveréket. „Ha bárkinek sikerül mondjuk 30 kör fölé nyújtania az első etapját a közepesen, akkor a lágy is opció lehet. Tudjuk, hogy a lágy és a közepes között nincs akkora különbség köridőben.”

„A két kiállás eközben nem opció, hacsak nem történik valami váratlan a futamon, legyen szó biztonsági autóról vagy ilyesmiről. A legtöbb versenyzőnek csak egy kemény és közepes szettje van, de ha szükség van egy újabbra, akkor a lágy is szerepet kaphat.”

A pole-ból rajtoló Max Verstappennek eközben egyébként két kemény szett áll a rendelkezésére, a bokszból kezdő Isack Hadjarnak két közepes, miközben a Mercedeseknél egy új és egy használt közepes is szerepet kaphat. A csillagosok azért érdekesek, mert ők az időmérő első szakaszában a közepest használták, és George Russell például azzal jutott tovább a Q2-be.

Sőt, a brit aztán a Q3 végén is azokon akarta teljesíteni körét, de némi félreértés után végül mégis a lágyon ment ki. Isola szerint Russell talán egyszerűen csak jobban érezte magát a közepesen, amely kevésbé érzékeny keverék, és ezáltal jobb érzetet biztosít, miközben a kör egésze során is jobban lehet vele nyomni.

Ha összegezni akarjuk a dolgokat, akkor az alapvető taktika a közepes-kemény vagy a kemény-közepes lesz, de amennyiben valaki jó tempó mellett el tudja nyújtani az első etapját 30 kör fölé, akkor a lágyak is képbe kerülhetnek. Leclerc például az FP2 során egyedüliként teljesített hosszú etapot a piros oldalfalú Pirellin, ami talán azt jelzi, hogy ők meg fogják próbálni a futamon is.

Monzában hiába vannak hosszú egyenesek és papíron jó előzési lehetőségek, a DRS-vonatok miatt mégsem könnyű a pozíciónyerés. A stratégia emiatt még fontosabb szerepet kaphat, bár sem az elévágás, sem pedig a mögévágás nem tűnik annyira erősnek, mint néhány másik helyszínen.

Alapvetően tehát elmondható, hogy a stratégáknak ezúttal nincs túl sok lehetőség a tarsolyukban, így a verseny akkor válhat igazán izgalmassá, ha esetleg történik valami váratlan esemény.

Pirelli