Juan Pablo Montoya komoly kételyeket fogalmazott meg a Red Bull 2026-os pilótapárosával kapcsolatban, és úgy látja, a csapat egyszerre két tehetséget is rossz helyre irányít. A kolumbiai expilóta szerint Arvid Lindblad még nem áll készen arra, hogy bemutatkozzon a Forma–1-ben, míg Isack Hadjar előléptetése a Red Bullhoz egyenesen a karrierje kockáztatását jelenti egy olyan rendszerben, amely kizárólag Max Verstappen köré épül.
Montoya szerint a Red Bull egyszerre borította fel két nevelőprogramját is, amikor Lindbladot túl korán küldte a Racing Bullshoz, Hadjart pedig egy olyan közegbe helyezte, ahol esélye sem lesz egyenlő bánásmódra.
„Számomra teljesen érthetetlen, hogy megváltak Cunodától. Az év elején szinte minden hétvégén ott volt a pontszerzők között, és nem sok hiányzott a dobogóhoz sem. Jobb volt Hadjarnál, jobb volt Lawsonnál is” – mondta Montoya, majd rátért arra is, miért tartja veszélyesnek Hadjar előléptetését.
„Miért áldoznák be Hadjart, aki egyébként tényleg kivételes tehetség azzal, hogy bedobják a Red Bullba? Ha képes lenne Verstappen tempójára, vajon Max és a mögötte álló csapat engedné, hogy legyőzze őt? Semmi esély nincs erre.”
Hadjar jó közegből kerül egyenlőtlen helyzetbe
Montoya szerint Hadjar eddig azért tudott jól teljesíteni, mert a Racing Bulls csapatánál olyan környezet vette körül, amely támogatta a fejlődését. Ez viszont szerinte teljesen megváltozik majd, amint a Red Bullhoz kerül.
„Cunoda maradhatott volna Max mellett, Hadjart pedig tovább lehetett volna építeni a második csapatban. A Racing Bullsnál jó a légkör, barátságosak az emberek, Hadjar jól érzi magát, befogadták. A Red Bullnál viszont ezt nem fogja érezni” – fogalmazott, majd hozzátette, hogy az energiaitalos csapatnál minden figyelem kizárólag Verstappenre irányul.
„Az emberek hajlamosak elfelejteni, hogy a Red Bullnál csak egy versenyző számít. A McLarennél, a Mercedesnél, a Williamsnél az egész csapat fejlődése a cél, ott tényleg egyenlőség van. A Racing Bullsnál is így van. De a Red Bullnál? Ott csak egy autó létezik. Csak egy.”
A legnehezebb szerep: Verstappen csapattársának lenni
Montoya szerint Hadjar egyetlen esélye az lehet, hogy 2026-ban új szabályok lépnek életbe, így az idény elején a két Red Bull autó még hasonló szinten lehet. de szerinte ez az állapot nem tart sokáig.
„Az egyetlen pozitívum számára, hogy jövőre új szabályok jönnek, és az idény elején ugyanarról az alapról indulnak az autók. De amint elkezdődnek a fejlesztések, Hadjar hátrányba kerül. Nagyon ritka, hogy Max második számú csapattársaként ugyanazokat a fejlesztéseket kapod. Ezért olyan nehéz legyőzni Maxot – nemcsak azért, mert kivételesen gyors, hanem mert ő az első számú a csapatnál.”
A korábbi F1-es futamgyőztes szerint a Red Bull struktúrája már számos tehetséges versenyzőt korlátozott.
„Nem lehet a pilótákat hibáztatni, akik Max mellett voltak második számúként. Lawson képes pontokat szerezni a Racing Bullsnál, Cunoda is hozta az eredményeket, Pérez pedig futamokat nyert. Ez a nehéz része. Szóval tényleg megéri Hadjart feláldozni?” – tette fel a kérdést, majd hozzátette, hogy egyedül a Red Bull mentalitásának megváltozása adhatna valódi esélyt a fiatal francia pilótának. „Ha egyenlő feltételeket kapna, az fantasztikus lehetőség lenne számára. De ez nem fog megtörténni.”
Lindblad bevetése is túl korai
A másik nagy kérdés Lindblad debütálása, amivel kapcsolatban Montoya szintén határozott véleményt fogalmazott meg.
„A pletykák már régóta keringtek, de őszintén szólva szerintem Lindblad még nincs kész erre a szintre” – jelentette ki.
