A legendás F1-es tervező szerint a Red Bull Racing egykori szélcsatornája az egyik leggyengébb volt a mezőnyben, miközben az Aston Martin új létesítményei világszínvonalúak.

Az Aston Martin F1-es csapata jelenleg kettős arcát mutatja a szakmai közönségnek. Míg az AMR25 versenyautó teljesítménye messze elmarad az elvárásoktól – amit jól példáz a Miami Nagydíjon Fernando Alonso és Lance Stroll lekörözése, valamint a mezőny leglassabb körideje –, addig a 2026-os projektre vonatkozó előkészületek és Adrian Newey gyári munkája rendkívüli reményekkel tölti el a csapatot.

A brit mérnökzseni teljes figyelmét az új generációs versenyautók fejlesztésére összpontosítja, és szakértelmével kulcsszerepet játszik abban a projektben, amely Lawrence Stroll 2026-os sportvállalkozásának sikerét hivatott megalapozni.

A silverstone-i bázison Newey olyan modern infrastruktúrával találkozott, amely maximálisan támogatja elképzeléseit.

A csapat vadonatúj szélcsatornával, frissen átadott gyárépülettel és más istállóktól szerződtetett, magas szakmai színvonalat képviselő munkatársakkal rendelkezik – olyan erőforrásokkal, amelyek nem mindig álltak rendelkezésére a Red Bullnál töltött évei alatt.

Az Aston Martin weboldalán megjelent legfrissebb interjúban Newey részletesen beszélt a különbségekről.

"Lawrence Stroll elképzelése nyomán létrejött egy kivételes, az F1 mezőnyében egyedülálló létesítmény, azonban most azon kell dolgoznunk, hogy ezt optimálisan ki is használjuk. Ez a sport továbbra is az emberekről szól. Korábbi csapatomnál az F1 egyik legrosszabb szélcsatornája állt rendelkezésre, ráadásul egy ipari park jellegtelen épületegyütteséből működtünk, mégis sikerült olyan együttműködést kialakítani a csapattagok között, amely kiváló közösséget eredményezett" – nyilatkozta a brit szakember.

A tervezőlegenda mindehhez hozzátette: "Rendkívül tehetséges szakembereink vannak, ugyanakkor bizonyos területeken további munkatársakra van szükségünk. Emellett biztosítanunk kell, hogy mindenki még hatékonyabban működjön együtt, kihasználva az eszközeinket és fejlesztve képességeinket."

Érdemes megjegyezni, hogy a Red Bull Racing a látszólag kedvezőtlen körülmények ellenére is képes volt két négyéves sikersorozatot felépíteni – előbb Sebastian Vettellel 2010 és 2013 között, majd a jelenlegi, Max Verstappenhez köthető dominanciával.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL