Lando Norris meggyőződése, hogy a közelmúltban a Cadillac istállóhoz szerződött Colton Herta rendelkezik mindazokkal a képességekkel, amelyek szükségesek a Forma-1-es karrierhez. A két pilóta pályafutása korábban már keresztezte egymást, amikor mindketten a Formula 4-ben versenyeztek.
A McLaren brit pilótája korábban „Huligán Hertának" becézte az amerikait, utalva arra a merész vezetési stílusra, amit a nagy sebességű kanyarokban mutatott. Míg Norris Európában folytatta pályafutását, Herta hazatért Amerikába, ahol előbb az Indy Lights sorozatban, majd az IndyCarban versenyzett, melynek 2024-es szezonjában a második helyen végzett, ahol kilenc futamgyőzelmet is szerzett karrierje során.
A Cadillac, amely Valtteri Bottas és Sergio Perez személyében két tapasztalt versenyzőt igazolt első évadjára, nemrég jelentette be, hogy Herta csatlakozik a csapathoz tesztpilótaként. Dan Towriss, az alakulat vezérigazgatója megerősítette, hogy az amerikai pilóta 2026-ban a Formula 2-ben fog versenyezni, részben azért, hogy megismerje a Forma-1-ben is használt pályákat, részben pedig azért, hogy tapasztalatot szerezzen a Pirelli abroncsokkal.
Az álomhoz, hogy egyszer a Forma-1 rajtrácson állhasson, Hertának még néhány akadályt le kell küzdenie, elsősorban meg kell szereznie a szükséges szuperlicensz-pontokat. Norris azonban nem kételkedik egykori csapattársa képességeiben, amikor arról kérdezték, mennyire lehet nehéz az átállás az amerikai versenyzőnek.
„Valószínűleg nem jelent majd különösebb nehézséget számára, hiszen egész életében különböző autókba ugrott be, és mindig gyorsan alkalmazkodott. Rendkívül tehetséges versenyző, akivel nagyon élveztem együtt versenyezni 2015-ben," nyilatkozta a brit pilóta a PlanetF1.com újságírójának.
A McLaren versenyzője szerint azonban a legnagyobb kihívást nem a Forma-1-es autó vezetése, hanem a legjobbak közé kerülés jelenti. „Meggyőződésem, hogy könnyedén képes lehet bekerülni a Forma-1-be. Ha a célja nem csupán az, hogy tesztpilóta legyen, hanem hogy a következő években versenyzői ülést szerezzen, az persze nehezebb feladat, de remélem, hamarosan itt láthatjuk őt a mezőnyben."
Az elmúlt években Herta neve többször is felmerült potenciális Forma-1-es pilótaként, de eddig nem rendelkezett elegendő FIA szuperlicensz-ponttal, ami a sorozatban való indulás előfeltétele. Míg az IndyCar bajnoka automatikusan megkapja a szükséges 40 pontot, Herta összpontszáma a harmincas tartományban mozog. A Formula 2-ben viszont kedvezőbb a pontozási rendszer, hiszen a sorozat első három helyezettje egyaránt 40 pontot kap, így nagyobb eséllyel szerezheti meg a szükséges pontszámot.
Norris véleménye szerint Herta már most bizonyíthatná rátermettségét a Forma-1-ben, különösen annak fényében, hogy az IndyCar-autókat milyen nehéz vezetni – amit a brit pilóta saját tapasztalatból is tud.
„Szerintem simán képes lenne egy Forma-1-es autót rendkívül magas szinten vezetni, valószínűleg jobban, mint a legtöbb pilóta, aki most a Formula 3-ban vagy a Formula 2-ben versenyez," mondta Norris. „Ha én lennék a főnök, akkor is kellene valamiféle kvalifikáció, nem lehet csak úgy bárkinek odaadni a lehetőséget. De az IndyCar a világ egyik legnehezebb sorozata, hihetetlenül nehéz autókat kell vezetni, amit magam is kipróbáltam. Az ottani pilóták színvonala is rendkívül magas, ezért én a Formula 2 fölé helyezném, ami a szuperlicensz-pontok elosztását illeti."
Szólj hozzá a cikkhez a lenti hozzászólás-fülnél!