Norris és csapattársa, Piastri a McLaren lenyűgöző rajtjának köszönhetően a 2025-ös bajnoki cím első számú esélyesei. Ez spekulációhoz vezetett arról, hogy a McLaren kiadhat-e csapatutasítást, és elsőbbséget adhat-e egy versenyzőnek, hogy megerősítse esélyeit az 1998 óta első kettős bajnoki cím megszerzésére.
A wokingi székhelyű alakulat már létrehozott egy magatartási kódexet - becenevén a „papaja-szabályokat” -, amely előírja, hogyan kell viselkedniük a versenyzőiknek, amikor egymással versenyeznek a pályán.A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a McLaren arra kérte Piastrit, hogy „tartsa a pozícióját” a versenyben vezető Norris mögött, de ezt az utasítást nem szívesen követte.
Most az 1997-es világbajnok Villeneuve szólalt meg a helyzet kapcsán, és elmondta, hogy elvárja, hogy mindkét pilóta egyenlő bánásmódban részesüljön, hacsak egy rivális csapat nem jelent komoly fenyegetést a McLaren dominanciájára.
Norris és Piastri eddig egy-egy futamot nyert, bár Piastri az esős Ausztrál versenyen n elkövetett hibája miatt csak a negyedik helyen áll a tabellán, 10 ponttal lemaradva az összetettben vezető Norristól.
„A McLaren számára csak az számít, hogy jelenleg olyan autójuk van, amelyet mindkét pilóta számára könnyű vezetni, ami azt jelenti, hogy irányíthatják a bajnokságot” - mondta Villeneuve a CardPlayernek.
„Landónak mindig problémái vannak az autó első részével, mindig egy kicsit túl sokat használja az első gumikat, Kína pedig pont az a pálya, ami felemészti az első gumikat. Mindig kicsit több gondja volt azon a pályán."
„Most, mivel a második és az első hely nagy különbséget jelent a pontok tekintetében, Lando számára fontos volt, hogy minél több pontot szerezzen, és tovább nyomuljon, mert tudja, hogy Piastri hosszú távon veszélyezteti a bajnoki esélyeit, és a csata csak közte és csapattársa között dőlhet el. Mindig az a legnehezebb, amikor a csapattársad ellen kell harcolnod."
"Nem adhatnak Landónak elsőbbséget Oscarral szemben a szerződése miatt. Van egy szerződése, ami védi őt. Amíg mindkét versenyző megnyerheti a bajnokságot, addig nem lesz csapatutasítás, kivéve, ha valami jelentősen nagy dolog történik a konstruktőri címért, vagy ha valamelyiküknek gondja akad egy versenyen, mint tavaly.”