Baku egyértelműen az egyik legérdekesebb utcai aszfaltcsík a naptárban, hiszen rendkívül gyors, de közben nagyrészt 90 fokos kanyarokból áll, és vannak hihetetlenül szűk részei is, ahol könnyű hibázni és a falba csapódni.
A versenyzőknek persze muszáj volt pályára hajtaniuk, így a bokszutca kinyitását követően hamar ki is gurultak, hogy megkezdhessék az ismerkedést a körülményekkel. Ahogy azonban az a városi helyszíneken lenni szokott, eleinte elképesztően csúszós és poros volt a nyomvonal, így a csapatok nem is a szokásos közepes vagy kemény keveréken küldték ki a pilótákat, hanem rögtön a leglágyabb C6-os abroncson.
Ennek megfelelően a köridők hamar javulni is kezdtek, de páran azért benéztek egy-két bukótérbe a korai percekben. Alex Albon a bal oldali visszapillantóját hagyta el, míg Oscar Piastrinál motorgondok léptek fel, így az ausztrálnak vissza kellett térnie a garázsba, ahol a McLaren szerelői munkához is láttak az autóján.
Az élen eközben márkatársa, Norris állt egy 1:43,747-es időeredménnyel, majd jött George Russell és Leclerc. Nagyjából 14 perc után viszont jött egy piros zászlós megszakítás, miután Carlos Sainz autója a 16-os kanyar kijáratán felszakította a kerékvető gumibetétét, amelyet a rázókő és az aszfalt közé raknak.
Beletelt egy kis időbe, mire a sportbírók meg tudták oldani a helyzetet, így hat perc várakozás után visszavonták a piros zászlót. A bokszutca ugyanakkor zárva maradt, és sárga zászló volt érvényben, így senki sem jöhetett még ki a pályára. Később aztán kiderült, hogy magával a kerékvetővel is gondok vannak a kérdéses szakaszon, így nagyon hosszúra nyúlt a várakozás.
Mindez ugyanakkor lehetőséget adott például Piastriéknak, hogy kijavítsák az autójánál fellépő problémát, amit sikerült is megtenniük. Végül aztán az eredeti piros zászlót követően kb. 25 perccel folytatódhatott csak az első gyakorlás, és a kiesett idő miatt ismét azonnal benépesült az aszfaltcsík.
A pilóták továbbra is a lágy gumikat használták, többeknek pedig sikerült is javítaniuk, de Norris a korán futott idejével sokáig az élen maradt. Sőt, 12 perccel a leintés előtt a McLaren britje nagyon komolyat javított, hiszen bő egy másodperccel ment gyorsabban, mint korábban, így már 1:42,7-nél járt.
Lewis Hamilton eközben hibázott egyet, és az 5-ös kanyarnál túl szűken fordult, így nekiment a falnak, aminek következtében letört a bal első szárnyvéglapja és defektet is kapott. A hétszeres bajnok ezek után lassan csordogált vissza a bokszba, csapattársa, a bakui pole-király pedig feljött a második pozícióba.
A leintés előtt néhány perccel aztán a monzai győztes, Max Verstappen is elment egy gyorskörre, de a 15-ösnél elfékezte magát, így nem tudott javítani. Piastri viszont igen, így a második helyre jött fel, a hátránya viszont három tized volt Norrisszal szemben.
Amikor pedig lendült a kockás zászló, a sorrend már nem módosult az élmezőnyben, ami azt jelentette, hogy végül a két McLaren zárt az élen. Norris volt a leggyorsabb, majd jött Piastri, Leclerc, Russell és Albon.
A hosszú szünet miatt értékes időt vesztettek a csapatok, amit a folytatásban majd be kell hozniuk, így a délután 2-kor rajtoló második gyakorlás talán a szokásosnál is forgalmasabb és eseménydúsabb lehet majd.
-crop-1200x800.jpg)