Eddig nem hallott rádióbeszélgetés került elő a Katari Nagydíj sprintidőmérőjéről, amelyből kiderült, miként értékelték Lando Norris elrontott utolsó körét. A brit pilóta remekül kezdte a Q3 rövidített verzióját, ugyanis az első etap után a második helyen állt Oscar Piastri mögött.
A folytatásban azonban minden megfordult, ugyanis George Russell egy erős körrel átvette a vezetést, majd Piastri ismét visszavette tőle az első helyet, így Norris lecsúszott a harmadik pozícióba. A záró próbálkozása során sem tudott javítani, miközben a köre hét tizeddel gyengébb lett a vártnál, ráadásul a pálya utolsó kanyarjában túl szélesen fordult, ami miatt törölték az időt. A helyzetét tovább nehezítette, hogy az előtte haladó Alexander Albon útjába került.
Albon saját gyors körén volt, ezért semmilyen szabályt nem szegett meg, a McLaren azonban így is elemezte a helyzetet a levezető körön.
Will Joseph először csak annyit közölt a rádióban, hogy „ez P3”, mire Norris nyugodtan válaszolt, mondván mindent rendben lát, ugyanis ők maguk mentek ki túl későn a pályára. Joseph ezután váratlanul rátért a lényegre, ugyanis jelezte, hogy Norris engedte el Albont, amikor a Williams versenyzője még mögötte haladt. A brit pilóta erre azonnal reagált, és vállalta a felelősséget, mert elismerte, hogy valóban rajta múlt a helyzet.
A történtek után a McLarennek lenne oka önkritikára, hiszen Piastri korábban rajtolt a Q3-ban, így gond nélkül teljesítette a körét forgalom nélkül. Norris is utalt erre, amikor az F1 TV kérdésére röviden összefoglalta, mi történt Albonnal, és csak annyit mondott, hogy "ez néha így alakul".
A tempó megvolt, de a hiba sokba került
A brit pilóta összességében elégedett volt a tempójával Katarban, még ha a sprintidőmérő első sora így sem jött össze. Elmondta, hogy a ritmus a helyén volt, ugyanis az első körén csak az utolsó kanyarban csúszott be a hiba, és emiatt nem sikerült összeraknia egy igazán erős próbálkozást.
A Lusail International Circuit sajátosságai miatt arra sem számít, hogy nagyot lehet majd előzni a sprinten, így őszintén megjegyezte, hogy legfeljebb akkor léphet előrébb, ha a rajtnál megelőzi George Russellt. Hozzátette, hogy nyilvánvalóan a győzelem a cél, ugyanis ezért áll rajthoz, ugyanakkor tudja, hogy a pályán szinte lehetetlen pozíciót cserélni, ezért reálisan nézve a harmadik hely lehet a maximum.
