A McLaren brit versenyzője tagadta, hogy a csapat valaha is használta volna ezt az elnevezést a versenyzési irányelvekre.

A McLaren belső szabályzata az Olasz Nagydíjon került a figyelem középpontjába, miután a csapat arra kérte Oscar Piastrit, engedje el brit csapattársát a második pozícióban. Norris egy kerékanya-hiba miatt elhúzódó bokszkiállás következtében került Piastri mögé.

Bernie Ecclestone élesen bírálta a döntést, kijelentve: „az az érzésem, hogy a McLaren egy Lando Norris nevű pilóta világbajnoki címét részesíti előnyben". A wokingi csapat vezetése ugyanakkor megvédte az álláspontját.

„Akárhogy is alakul a bajnokság, az a lényeg, hogy minden a McLarennél vallott elvek és értékek mentén történjen, amelyeket a pilótáinkkal együtt hoztunk létre" – magyarázta Andrea Stella csapatfőnök. „Ezt követtük, és meggyőződésünk, hogy ez megfelel az elveinknek."

Az elveket részben a McLaren úgynevezett „papaya-szabályai" foglalják össze. Ez a kifejezés tavaly került előtérbe, amikor Norris és Piastri a négyszeres világbajnok Max Verstappennel harcolt a címért. Zak Brown ügyvezető egyszerűen fogalmazott: „Versenyezzetek egymással tisztességesen, adjatok egymásnak helyet és ne ütközzetek össze."

A vasárnapi csapatutasítások miatt zúgolódó közönség előtt azonban Norris meglepő nyilatkozatot tett a DAZN-nak: „Nincsenek papaya-szabályok többé. Soha nem is voltak ilyenek."

Arra a kérdésre, hogy a dokumentum más néven létezik-e, így felelt: „Igen. Még egy teljes oldalból sem áll. Sok mindent lefed, méltányosságot az én és Oscar számára is."

„Nem én döntöm el, hogy ezek a dolgok megtörténnek. Nem érdekel bennünket a múlt, azt tesszük, amit helyesnek tartunk" – tette hozzá.

A McLaren Monzában helyesnek látta, hogy visszaállítsa a sorrendet a Norris lassú kiállása előtti állapotra. Az 5,9 másodperces kiállásról így fogalmazott: „Rengeteg dolog jár az ember fejében, örökkévalóságnak tűnik, bár rövid, de ez nem rajtam áll. Nem tudok semmit tenni ellene."

„Nem ezt akarom, a csapat sem akarja ezt. Bonyolulttá teszi a dolgokat, és összekuszálja a pozíciókat. De mindannyian, mindkét versenyző úgy döntöttünk, hogy ez a helyes, ha megtörténik a csere. Helyre kellett hozni" – folytatta.

„Ha Oscarral történt volna ez, pontosan ugyanezt tettük volna" – jelentette ki.

Piastri ugyan röviden vitázott versenymérnökével, Tom Stallarddal, de a második felszólításra engedelmeskedett. Szerinte ez volt a helyes döntés.

„Hosszú távon ez volt a legjobb megoldás" – mondta. „Lando egész hétvégén előttem volt, megértem a döntést, ezért szinte rögtön végrehajtottam a cserét."

„Még beszélnünk kell dolgokról, de számomra nem volt probléma" – tette hozzá. „Erről már beszéltünk korábban is, igen. Megvitattuk, mit tennénk ilyen helyzetben, de még jobban ki kell dolgoznunk."

A harmadik helyen célba érő Piastri előnye három ponttal, 31 pontra csökkent a versenyzői összetettben. Arra a kérdésre, hogy számológéppel a kezében versenyez-e, az ausztrál elmondta: ez még túl korai lenne, hiszen 8 versenyhétvége van hátra.

„Nem, még túl korai erre gondolni. A legjobbamat próbáltam nyújtani, és ma ez a harmadik helyre volt elég" – zárta.