hero image

Ocon a versenyigazgatókat kéri számon az 51G ütközés után: „Semmit sem tettek”

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Belsőkamerás videón Lando Norris szenzációs esős köre a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

FORMA-1

Fernando Alonso úgy dob, mint egy NBA-játékos (videó)

FORMA-1

Kiderült, miért gyulladhatott ki a fű a kínai F1-es hétvégén

Motorsport.hu
2022/05/08 08:52
Szombaton 19 versenyzőt láthattunk a kvalifikáción, mivel Esteban Ocon hiányzott, azután, hogy a harmadik szabadedzésen a 13-as kanyarban, közvetlenül az éles sikán előtt a falnak csapódott az Alpine-nal.
Ajánlott Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

Bár a baleset ártalmatlannak tűnt, mégis kemény ütközés volt, árulta el Esteban Ocon a kvalifikáció után. A francia a The Race-nek árulta el, hogy a becsapódás akár 51G is lehetett.

A nagy G-erők okozója a balesetnél a betonfal volt, aminek el kellett volna nyelnie az ütközés erejét, de ehelyett az autó és Ocon tették mindezt. Carlos Sainz pénteki balesete után már jelezték, hogy az F1-es pilóták változtatásokat szeretnének abban a kanyarban, de az FIA nem tett semmit.

A pilóták egy Tecpro falat szeretnének a 13-as kanyar kijáratánál, ez elnyeli az autóra ható erőket, és lágyabb becsapódást biztosít. A betonfalnak köszönhetően a pálya ezen részén hiába alacsony a sebesség, a balesetek mégis nagy következményekkel járnak.

Sainz végül nyakfájdalommal megúszta, míg Ocon a térdét fájlalta a baleset következtében. A francia az alábbiakat mondta a baleset után:

„Carlos panaszkodott a versenyigazgatónak, mindannyian ott voltunk és meghallgattuk, de nem történt semmi. Carlos azt mondta, hogy az ütközés túl nagy volt, és én is hatalmasnak éreztem” – kezdte.

A baleset miatt megsérült az Alpine túlélőcellája, így nem tudott részt venni a kvalifikáción, ezért ma az utolsó helyről kellett rajtolnia „Valószínűleg ez pályafutásom legnagyobb ütközése, hogy őszinte legyek” – tette hozzá.