Már nem kell sokat várni a szezon előtti főpróbának számító bahreini tesztek kezdetére, amelyet csütörtök és szombat között rendeznek meg, jövő héten pedig az idénynyitó Bahreini Nagydíj következik.
A Mercedes pedig több, egymástól független sajtóorgánum információi szerint is egy kvázi B-verziót hoz a W13-ból, a Corriere della Sera pedig arról ír, hogy szinte oldalszekrény nélkül gurulhat ki az Ezüst Nyíl a bahreini pályára.
„A spanyolországi tesztek végén az aggasztotta kifejezetten a Mercedesen kívüli csapatok technikai szakembereit, hogy egy olyan autó is létrejöhet, ami szinte teljesen oldalszekrény-mentes, az oldalszekrények eltüntetését pedig a hűtők fantáziadús és hatékony elrendezésével a motor felé helyeznék.”
„A szimulátorban ez a megoldás finoman szólva is lenyűgöző eredményeket hozott: már-már legendásnak mondható körönként egy másodpercnyi időnél is többet nyerhet vele a német istálló” – áll a Corriere della Sera mai számában a FormulaPassion beszámolója szerint.
Eközben a lap arról is ír, hogy a Red Bull az RB18 jelenlegi koncepciója mentén fog tovább haladni, és hogy a Mercedes megoldása 2020-hoz hasonlóan ismét ámulatba ejtheti a mezőny többi részét: akkor a DAS, avagy a kettős tengelyű kormányzás láttán vonta fel a szemöldökét az F1 világa.
A Mercedes pedig a beszámoló szerint nem akar hasonlóan járni, mint két éve, és már az előtt tisztázni szeretné az FIA-val, hogy szabályosnak számít-e a megoldásuk. Pár nap múlva kiderülhet, hogy helyesek-e a Corriere információi.