hero image

Óriási gödörből kell kiásnia magát a McLarennek a 2022-es F1-es autójával

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

FORMA-1

Hülkenberg is tud „Alonso” lenni, nem volt ez rossz (videó)

FORMA-1

Charles Leclerc farmeres viselete komoly téma volt a Kínai Nagydíjon

FORMA-1

Lewis Hamilton nem kérdezett, büntetett a Kínai Nagydíjon (videó)

Motorsport.hu
2022/03/24 08:56
A 2022-es Bahreini Nagydíjon Lando Norris elhintette, hogy mekkora slamasztikában van a McLaren – már most feladhatja az idei évet a wokingi alakulat?
Ajánlott 18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

Lando Norris a 2022-es Bahreini Nagydíjon idegesen válaszolt a versenymérnökének, Will Josephnek, amikor ő arról tájékoztatta, hogy a Mercedeseken jól működnek a kemény gumik: „oké, rendben, de nekik 100 ponttal több leszorítóerejük van”.

Azt Andreas Seidl és Daniel Ricciardo is elismerte, a bahreini futam után, hogy az MCL36 legnagyobb problémája jelenleg az, hogy mennyire kevés leszorítóerővel rendelkeznek, arról azonban jelenleg nincsenek információink, hogy erre mekkora hatással van a McLaren ideiglenes első fékhűtése, amely egyértelműen lassított a wokingiak autóján.

Mivel a pilóták által pontokban ismert leszorítóerő-mennyiség a sebesség függvényében változik, nem tudni pontosan, hogy mekkora deficitre gondolhatott Norris: Pat Symonds korábban az F1 Racingben megjelent elemzésében azt írta, hogy 3 pontnyi leszorítóerő is akár 1 tizedes különbséghez vezethet – az persze elég valószínűtlen, hogy 3 másodperccel legyen rosszabb a McLaren a Mercedesnél, de a McLaren kommunikációja egyértelműen azt sugallja, hogy a formájuk nem rövidtávon fog fejlődni.

A 2021-es második osztrák futamon Hamilton autója megsérült egy rázókövön, aminek következtében Toto Wolff elmondása szerint 30 pontnyi leszorítóerőt veszített – ez pedig éppen elég volt ahhoz, hogy a második helyről visszacsússzon a negyedikre, Valtteri Bottas és Lando Norris mögé, és közel 30 másodperces lemaradással ért célba a futamgyőztes Max Verstappen mögött – így talán jobban megértjük, mekkora slamasztikában van a McLaren.

A McLaren általunk újonnan megismert problémái új fényt vetnek a csapat barcelonai tesztjére is, ahol a csapatok gyanakodva figyelték, mitől nem delfinezik az MCL36 a célegyenesben: nos a válasz erre kissé lesújtó: a McLaren MCL36 nem képes annyi leszorítóerőt termelni, hogy előjöjjön a jelenség, így amennyiben a McLaren le is dolgozza a leszorítóerőbeli hátrányát az ellenfeleihez képest, a szezon közepén kezdhetnének el megoldást keresni a delfinezésre, ami jelenleg minden más csapatnál a legfőbb prioritás.