A fiatal ausztrál pilóta fiatalabb, mint amilyen korban Michael Schumacher először állt a tabella élén. Bár a szoros japán versenyen csak harmadik lett, Bahreinben és Szaúd-Arábiában is győzedelmeskedett. Első diadala meggyőzőbb volt, de mindkét alkalommal magabiztosan irányította a versenyt.
Összességében négy futamból három győzelmet szerzett, az legutóbbi 108 maximálisan megszerezhető pontból 97-et gyűjtött be. Ez megerősíti a szakértői várakozásokat, miszerint Piastri újabb fejlődési lépést tett a téli szünetben.
Eközben csapattársa, Lando Norris nehéz időszakot él át. Ausztráliai győzelme után eredményei fokozatosan romlottak, Szaúd-Arábiában megszakadt dobogós sorozata is. Norris az időmérőn balesetet szenvedett, amikor az éllovas pozícióra pályázott, és csak a negyedik helyig tudott felzárkózni. Így elvesztette bajnoki vezetését, Piastri most 10 ponttal előzi meg.
Az ESPN Unlapped podcastjában Nate Saunders újságíró szerint Norris gyakran „saját magának árt" interjúi során, túl sokat beszél, ami félreértésekre ad lehetőséget. David Coulthard úgy véli, Norris „versenyelőnyt ad riválisainak" önkritikus megnyilvánulásaival.
Míg Norris hibái mellett gyakran hangoztatta, hogy a McLaren MCL39 nem olyan jó, mint ahogy a paddockban gondolják – Verstappent is meghívta, próbálja ki és csalódni fog –, addig Piastri belső körének elmondta, szándékosan „szuperpozitív" lesz a médiában a McLarenről.
„Lando rengeteget beszél a médiában" – mondta Saunders. „Hosszú válaszokat ad, és szinte hallani, ahogy az agya azt súgja: ’Tudod mit, folytatom a választ és megint elszólom magam, azt mondom, hogy az autó nem olyan jó, mint mindenki gondolja’. Ez szalagcímeket és félreértelmezéseket szül. Biztosan tudom, hogy Oscar Piastri közölte környezetével, hogy ’én csak szuperpozitív leszek az autóval kapcsolatban’. Piastri amúgy sem nagy beszélő."
Eközben elveszítheti pilótáját a Ferrari F1-es csapata, míg a versenypályán kívül érte nagy blama Lewis Hamiltont.