A McLaren csapatutasítását követően a közösségi médiában érdekes elméletek bukkantak fel.

Oscar Piastri úriemberként viselte az Olasz Nagydíj végén történteket, amikor a McLaren vezetői arra kérték, hogy engedje el Lando Norrist és ezzel csökkentse saját világbajnoki esélyeit.

Miközben Max Verstappen négyszeres világbajnok uralta minden idők leggyorsabb nagydíját és 19,2 másodperces fölénnyel győzött Red Bulljával, a figyelmet a két McLaren-pilóta közötti csapatutasítási botrány ragadta magára.

A verseny hajrájában Piastri parancsot kapott, hogy engedje át legfőbb riválisát Norrist, miután az angol pilóta egy kerékpisztoly-hiba miatt lassú bokszkiállás következtében hátracsúszott. Norris eredetileg kényelmes második helyen haladt és belement abba, hogy hét körrel a vége előtt, csapattársa után jöjjön be a bokszba.

Azonban a sikertelen kiállás után Piastri mögött találta magát, mire a McLaren utasította az ausztrál pilótát, hogy álljon félre előle, amit az 53 körös verseny 49. körében teljesített is. Piastri egyértelműen frusztrált volt.

„Azt mondtuk, hogy a lassú bokszkiállás a verseny része, szóval nem értem, mi változott itt – de meg fogom csinálni" - morogta el a rádióban.

Ez a lépés lehetővé tette Norris számára, hogy visszaszerezze a második pozíciót Piastri harmadik helyével szemben, így az angol versenyző 34 pontról 31-re csökkentette lemaradását a bajnokságban. Ha Piastri második lett volna, 37 pontos előnye lett volna.

A szurkolók sem maradtak csendben és a McLarent azzal vádolták, hogy szándékosan segítik Norrist Piastri rovására.

„Mikor fogja a McLaren egyszerűen csak megkérni Oscart, hogy adja át a bajnokságot Norrisnak?" - tette fel a kérdést egy szurkoló a közösségi médiában. „Bármely más sportban ezt meccsmanipulációnak hívnák. Mióta rendezik előre az eredményeket?" - kérdezte egy másik kommentelő a Daily Mail gyűjtése szerint.

Több rajongó is a meccsmanipulációhoz hasonlította az esetet, egyikük dühösen írta: „Mesterségesen előállított eredmények. Gyakorlatilag meccsmanipuláció, amikor megmondják a versenyzőknek, hogy milyen helyen kell végeznie."

Ugyanakkor mások visszautasították a feldühödött szurkolók vádjait és tagadták, hogy bármilyen összeesküvés létezne Norris előnyben részesítésére.

„Rengeteg összeesküvés-elmélet hívő van itt, hihetetlen... Itt nincs semmiféle összeesküvés! Mielőtt kérdeznétek, ausztrál vagyok és azt szeretném, ha OP nyerné a bajnokságot" - válaszolta egy támogató.

Később, miután Andrea Stella csapatfőnöktől gratulációt kapott a kérelem problémamentes teljesítéséért, az elgondolkodó Piastri ezt nyilatkozta:

„Szerintem ma ez fair kérés volt. Lando kvalifikált előrébb, az egész versenyen előrébb volt, és nem a saját hibájából veszítette el a pozícióját. Szóval elmondtam, amit el kellett mondanom a rádióban, és amikor a második kérés érkezett, nem fogok a csapat ellen dolgozni."

„Sok embernek és kultúrának kell védelmet nyújtani Landón és rajtam kívül. Ez végső soron nagyon fontos dolog a jövőre nézve" - tette hozzá.

Ez tiszteletreméltó nyilvános állásfoglalás volt a 24 éves pilótától és sok szurkolót megnyert magának. A korábbi válogatott labdarúgó Craig Foster vezette azoknak a sorát, akik Piastrit és az általa mutatott tisztességet támogatták az incidens után.

„Oscar Piastri egy igazi úriember. Elkötelezett a csapata iránt és annak ellenére, hogy élen állt és a világbajnoki címről álmodott, hajlandó volt betartani az utasításokat, amelyek közvetlenül érintették személyes ambícióit" - mondta Foster.

„Úgy tűnik, hogy a szabályok nem teljesen világosak, Oscarnak sem. Az ausztrálnak nem kellene egyszerre küzdenie a mezőnnyel és a saját csapatával is ahhoz, hogy nyerjen."

Norris, akinek a múlt héten Zandvoortban műszaki hiba miatt kellett feladnia a versenyt, azt mondta, más lett volna, ha a saját hibája okozza a bokszkiállás-problémát.

„Ha teljes sebességgel rohanok be a bokszba és félrelököm az összes szerelőmet, akkor sem várom el, hogy visszakapjam a pozíciót, de ma ez nem az én irányításom alatt állt" - jelentette ki, jelezve, hogy hasonlóan cselekedett volna, mint Piastri.