A Norris és Piastri alkotta kettős az 1990–1991-es Gerhard Berger–Ayrton Senna-korszak óta először szerzett sorozatban két konstruktőri címet a McLarennek, tizenkét győzelemmel és huszonnyolc dobogóval tizennyolc futamon.
A csapat rendre hangsúlyozza, hogy két „első számú” pilótája van, miközben érthető, ha Piastri – Max Verstappen Red Bullnál vagy George Russell a Mercedesnél tapasztalt dominanciáját látva – egyértelmű csapatvezéri szerepre vágyik.
Piastri az év elején 2028 végéig szóló szerződést írt alá a wokingi alakulattal, mégis beszédes, hogy felmerültek olyan pletykák, miszerint a bajnokság élén álló ausztrál „átigazolást” fontolgat.
Az első történetek a Ferrarival hozták összefüggésbe: 2026 végén megüresedhet egy ülés, ha Lewis Hamilton visszavonul vagy továbbáll, miközben Charles Leclerc megállapodásában elvileg szerepel kilépési záradék.
Egyes állítások szerint Piastri 2027-re „Maranellót tűzte ki célul”, sőt a McLarennél betöltött szerepével „elégedetlen”. Csütörtökön olyan utalások is napvilágot láttak, hogy Piastri „kacérkodik” a Ferrarival, ami legalábbis kezdeti, puhatolózó kapcsolatfelvételt sejtet.
A német F1-Insider felvetése szerint mindez lehet egyszerű taktika is, amellyel „nyomást” helyez a McLarenre egy „élesen kiélezett bajnoki csata” közepette; csak „a következő hónapokban” derülhet ki, komoly-e a Ferrarihoz történő átigazolás szándéka.
