A 2025-ös Forma–1-es idény zárófutama, az Abu-Dzabi Nagydíj után Max Verstappen és Oscar Piastri közösen ültek le a sajtó képviselői elé, hogy visszatekintsenek az év eseményeire. Mindketten a világbajnoki címért harcoltak, de végül egyikük sem szerezte meg az elsőséget, így különösen érdekes volt hallani, hogyan értékelik az idényt – és hogyan ugratták egymást a szezon végén.
A McLaren pilótáját arról kérdezték, mennyiben hasonlítható össze a Forma–1-es világbajnoki küzdelem a korábbi, utánpótlás-szériákban vívott bajnoki csatákkal. Piastri, aki kivételes junior-karriert tudhat maga mögött, őszintén válaszolt a kérdésre.
„Szerintem van hasonlóság, igen” – kezdte az ausztrál. „Az érzelmek, amiket átélsz, nagyjából ugyanazok. Ami viszont igazán más a Forma–1-ben, az a szezon hossza. A leghosszabb utánpótlás-bajnokság, amiben versenyeztem, tíz versenyhétvégéből állt. Ez viszont több mint kétszer olyan hosszú.”
Ezen a ponton Verstappen nem hagyta ki az alkalmat, hogy egy kis tréfával oldja a hangulatot. „Ha csak tíz futamos lett volna ez a szezon, te lettél volna a bajnok” – szúrt oda nevetve. Piastri sem maradt adós a válasszal: „Ez igaz, igen. Köszi, hogy mondtad!”
Az ausztrál pilóta ezután komolyabb hangvételben folytatta, és kitért arra is, hogy miért más a tét a Forma–1-ben.
„A tét is más. A junior kategóriákban természetesen szintén a bajnoki cím a cél, de ott még inkább azt próbálod bizonyítani, hogy helyed van a Forma–1-ben. Viszont az évek során láthattuk – és Max talán erre a legjobb példa –, hogy nem feltétlenül kell megnyerni a bajnokságokat ahhoz, hogy valaki megmutassa, mire képes.”
Verstappen valóban így került a királykategóriába, miután 2014-ben harmadik lett az európai Forma–3-as bajnokságban, majd rögtön a következő évben bemutatkozhatott a Forma–1-ben.
Piastri junior-karrierje ezzel szemben gyakorlatilag hibátlan volt: 2019-ben megnyerte a Formula Renault Eurocupot, 2020-ban újoncként lett FIA Formula 3 bajnok, majd 2021-ben szintén első nekifutásra hódította el az F2-es címet, hat győzelemmel 23 futamon. A 2022-es évben az Alpine tartalékversenyzőjeként töltött egy szezont, mielőtt 2023-ban a McLarennel bemutatkozott volna a Forma–1-ben.
