Az amerikai nyíltkerekes sorozatban ismét kimagasló teljesítményt nyújtó Alex Palou negyedik bajnoki címét zsebelte be, ezzel bebiztosítva helyét az IndyCar történelmének legnagyobbjai között. A spanyol versenyző idén különösen dominált, amikor nyolc győzelmet aratott – köztük ismét diadalmaskodott az Indy 500-on –, és több mint 100 ponttal előzte meg legfőbb riválisát, Pato O'Wardot.
Kiemelkedő teljesítménye felkeltette a Forma-1-es paddock figyelmét is, és egyre erősödnek azok a pletykák, amelyek szerint 2026-ban akár a királykategóriában is láthatjuk. A Red Bull neve merült fel a leggyakrabban, különösen annak fényében, hogy Cunoda Júki szerződése jövőre lejár a Milton Keynes-i istállónál. Emellett az Alpine is érdeklődést mutat a spanyol pilóta iránt, aki tavaly már közel került egy F1-es üléshez, amikor rövid ideig szerződés kötötte a McLarenhez.
A Pelas Pistas podcastben Nelson Piquet Jr, aki maga is versenyzett korábban a Formula 1-ben, határozott véleményt fogalmazott meg azzal kapcsolatban, miért érdemes Palounak belevágnia ebbe a kalandba. A volt F1-es pilóta szerint a spanyolnak egyértelműen a Red Bullnál kellene folytatnia pályafutását, annak ellenére is, hogy Helmut Marko korábbi nyilatkozatai alapján az energiaital-gyártó inkább saját pilótákat nevel, mintsem készen igazol sztárokat.
„Hány bajnoki címet nyert már az IndyCarban? És az Indy 500-at is megnyerte már. Én a Red Bullhoz mennék. Ha csak egy második címet nyert volna, és nem nyerte volna meg az Indy 500-at, talán még építhetett volna egy kicsit több komfortot. De már négy szezon van mögötte, és az egyik legnagyobb, nem igaz? Szerintem amit eddig mutatott, ha még egy évet nyer, nem hiszem, hogy az különbséget jelentene", fejtette ki véleményét a brazil.
Piquet Jr arra is felhívta a figyelmet, hogy Palou már go-kartban volt Max Verstappen csapattársa, így nem lenne teljesen ismeretlen terep számára a holland melletti munka, bár kétségtelen, hogy a háromszoros világbajnok az egyik legnehezebben legyőzhető csapattárs a Forma-1-ben. „Három vagy négy bajnoki cím már logikus. De szerintem sokkal nagyobb visszhangot keltene, ha néhány szezont az F1-ben töltene. Legrosszabb esetben, ha egy év után nem működik, visszatérhet és csinálhat valamit az Indyben", mondta.
„Ha nekem lenne ilyen lehetőségem, én mindenképpen elmennék. És ha a Red Bull nem talál ott senkit, aki érdekes, és másképp akarnak fogadni, miért ne? De alkalmazkodni az F1 világához, a nyomáshoz, az autóhoz, a sebességhez, az valami más. A fiú azonban még mindig fiatal, fiatalabb, mint Montoya, Zanardi vagy Villeneuve volt", tette hozzá a brazil.
Az F1 és az IndyCar közötti átjárás nem példa nélküli, bár az utóbbi időben meglehetősen ritka. A legutóbbi IndyCar-bajnok, aki átlépett a Forma-1-be, több mint egy évtizede Sebastien Bourdais volt, aki szintén a Red Bullnál kapott lehetőséget. A bikások 2022-ben megpróbálták leigazolni Colton Hertát is, de az amerikai pilóta nem rendelkezett elegendő ponttal az FIA F1-es szuperlicenszéhez.
A Racing Bulls csapatfőnöke, Laurent Mekies már jelezte Cunoda Júkinak, mit kell tennie ahhoz, hogy megtarthassa F1-es ülését, bár úgy tűnik, hogy ha eredményei nem javulnak 2025 második felében, megfontolhatják másik versenyző szerződtetését. Palou menedzsmentje állítólag nem lelkesedik az F1-es váltás ötletéért, különösen azután, hogy a spanyol pilóta szerződéses problémákba ütközött a McLarennel, amikor legutóbb próbált F1-es autóban ülni.
.jpg)