Az olasz gumiszállító szokatlan módon nem egymást követő keverékeket biztosít a spái versenyhétvégére.

Az olasz abroncsgyártó merész döntéssel rukkolt elő a közelgő belgiumi Forma-1-es hétvégére, szakítva a megszokott gyakorlattal, miszerint három egymást követő keménységű keveréket bocsát a csapatok rendelkezésére. A Pirelli szakemberei ezúttal a C1-es, C3-as és C4-es abroncsokat szállítják Spába, kihagyva a középkemény C2-es opciót a választékból.

Mario Isola, a Pirelli motorsport részlegének vezetője korábban az év folyamán hangsúlyozta, hogy bármennyire is próbálkoznak változatosabb stratégiák kikényszerítésével, a csapatok mindig megtalálják a módját az egykiállásos versenyezésnek. „Nem arról van szó, hogy mindenáron kétkiállásos stratégiára akarjuk kényszeríteni őket, bár ez kétségtelenül több akciót, kiszámíthatatlanságot és izgalmasabb futamokat eredményezne. A probléma az, hogy a három, egymáshoz nagyon közel álló keverékkel a mérnökök rendszerint a kemény és közepes abroncsokkal operálva egykiállásos taktikát alkalmaznak" – magyarázta az olasz szakember.

A 2025-ös szezonban különösen nehézzé vált az előzés a megnövekedett piszkos levegő miatt, ami tovább erősíti a csapatok hajlandóságát az egykiállásos stratégiák felé. Az idei Belga Nagydíjra választott, nem konvencionális gumikombináció célja éppen az, hogy kibillentse a mérnököket ebből a komfortzónából, több variációs lehetőséget teremtve a futamra.

Utoljára a 2022-es Osztrák Nagydíjon fordult elő hasonló gyakorlat, amikor a Pirelli szintén kihagyott egy keménységi fokozatot a hétvégére vitt abroncsok között. A hivatalos hétvégi előzetesében a gyártó megerősítette, hogy a mostani választás „versenyképesebbé teheti a kétkiállásos stratégiát a vasárnapi futamon, miközben nagyobb bizonytalanságot hoz a gumik kezelésében a hétvége során".

A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a belga hétvége sprint formátumú lesz, így a csapatok mindössze 60 percnyi gyakorlási lehetőséget kapnak, hogy megértsék, meddig bírják az abroncsok a nagy üzemanyagterheléssel. Ráadásul a meteorológiai előrejelzések szerint az időjárás is beleszólhat a hétvége alakulásába, hiszen Spában szinte garantált a csapadék valamely szakaszban.

A tavalyi Belga Nagydíjon George Russell merész egykiállásos stratégiával szelte át elsőként a célvonalat, ám az autóját később szabálytalannak találták és kizárták a versenyből. Ezzel Lewis Hamilton örökölte meg a győzelmet, ami egyben utolsó diadala lett a Mercedes színeiben.