A Japán Nagydíjon tapasztalt kevés előzés miatt olyan aggodalmak merültek fel, miszerint a 2025-ös F1-es világbajnokságot az időmérők eredményei határozhatják meg.

A vasárnapi 53 körös versenyen mindössze 15 előzés történt, és a 20 pilótából 11 ugyanazon a pozícióban fejezte be a futamot, mint ahol elkezdte. A Ferrari versenyzője, Lewis Hamilton volt az egyetlen, aki pozíciót javított az első tízben, amikor a 6. körben megelőzte Isack Hadjart.

A Red Bull pilótája, Max Verstappen ellenállt a gyorsabb McLarenek hosszú nyomásának, és megszerezte idei első győzelmét. Az eddig megrendezett négy versenyből (beleértve a kínai sprintet is) mind a négy alkalommal rajt-cél győzelem született.

„Az időmérő mindig kulcsfontosságú a teljesítményben. Minél kisebb a különbség az autók között, annál inkább igaz ez... valószínűleg ez egy időmérős bajnokság lesz" - mondta Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke.

Andrea Stella, a McLaren vezetője szerint a jelenlegi szabályok nem segítik a pilótákat az előzésben. „Folyamatosan növeljük az aerodinamikai leszorítóerőt, ami azt jelenti, hogy az időveszteségek még nagyobbak, szóval a piszkos levegő problémát jelent" – magyarázta.

Több pilóta is panaszkodott, mennyire nehéz előzni. „Teljes gázzal mentünk az elejétől a végéig, de a tempó túlságosan hasonló volt ahhoz, hogy bármit tehessünk" – nyilatkozta Lando Norris. Carlos Sainz, a Williams új versenyzője odáig ment, hogy Szuzukát Monacóhoz hasonlította: „Ez a pálya bizonyos szempontból hasonlóvá vált Monacóhoz, olyan nehéz itt előzni."

Hülkenberg, a Sauber versenyzője pedig „hosszúnak" és „unalmasnak" jellemezte a 16. helyen töltött 53 körét. „Nem történt sok minden, a verseny nagy részét forgalomban töltöttem és nem túl jó szórakozás mások DRS-ét bámulni. Olyan nehéz ezekkel az autókkal a piszkos levegőben" – tette hozzá a német.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL