Lando Norris és Oscar Piastri számára kritikus ponthoz érkezett a szezon, mivel mindketten elérték az erőforráselemekre vonatkozó szabályok által engedélyezett utolsó felhasználható egységet. Ez azt jelenti, hogy a McLaren versenyzőinek bármilyen további motoralkatrész-cseréje automatikusan rajtbüntetést eredményezne.
A brit csapat mindkét pilótájánál beszerelésre került a negyedik és egyben utolsó legális belső égésű motor, a turbófeltöltő, valamint a két motor-generátor egység, a hő- és a kinetikai energia-visszanyerő rendszer is. Mindez jól mutatja, mennyire megterhelő a 2025-ös idény a hajtásláncok számára, hiszen még csak az idény második felében járunk, de a kulcsfontosságú elemeket már teljesen kimerítették.
Nemcsak a McLaren pilótái állnak nehéz helyzet előtt, hiszen az Aston Martin versenyzője, Lance Stroll szintén elérte ugyanezekből az alkatrészekből a negyedik és egyben végső készletet, így ha bármelyiküknek a szezon hátralévő részében új egységre lesz szüksége, nem kerülheti el a rajtrácson történő hátrasorolást.
Oscar Piastri helyzete különösen kényes, mivel a motoralkatrészek mellett az energiatárolót és az elektronikai vezérlőegységet is az utolsó engedélyezett változatra cserélték. Ugyanez igaz Gabriel Bortoleto esetében is, aki szintén kimerítette ezen elemek szabályos felhasználható mennyiségét.
A következő versenyeken tehát a McLaren pilótáinak rendkívül óvatosnak kell lenniük, hiszen egyetlen műszaki meghibásodás is komoly hátrányt jelenthet a rajtpozíciók tekintetében.
