A Red Bull csapatfőnöke, Laurent Mekies elismerte, hogy a csapat „fájdalmas árat fizetett” azért, mert kockázatot vállalt Max Verstappen autójának beállításaival a Brazil Nagydíj hétvégéjén.
A négyszeres világbajnok Verstappen az interlagosi hétvégére még esélyesként érkezett, hiszen mindössze 36 pont volt a hátránya Lando Norris mögött az összetettben. A holland azonban már a szabadedzéseken is komoly tapadási gondokkal küszködött, a sprintidőmérő után pedig úgy fogalmazott, hogy az RB21 „teljesen tönkrement” és „vezethetetlen”.
A sprintversenyen még sikerült mentenie a helyzetet, ugyanis a hatodik helyről rajtolva negyedikként ért célba, ami bizakodásra adott okot a vasárnapi időmérő előtt. A kvalifikáción azonban minden összeomlott – Verstappen csak a 16. helyet szerezte meg, ami pályafutása egyik legrosszabb időmérős eredménye.
„Senki sem számított ilyesmire” – mondta Mekies a Sky Sportsnak. „Már az érkezésünkkor látszott, hogy gondjaink vannak a tapadással és az egyensúllyal. Az edzések, a sprintidőmérő és a verseny alatt is küszködtünk, ezért úgy döntöttünk, hogy kockáztatunk, hátha megtaláljuk a megfelelő irányt.”
A csapat több jelentős változtatást is végrehajtott Verstappen autóján, és Júki Cunodát is „tesztalanyként” használták a sprint során, egy nagyobb leszorítóerejű hátsó szárnnyal próbálkozva. Az elképzelés az volt, hogy ez segíthet a második szektorban, ahol a Red Bull a leginkább szenvedett. A kísérlet azonban nem járt sikerrel, így Verstappen autóján újabb, radikális beállításokat próbáltak ki az időmérőre – ez azonban végzetesnek bizonyult.
„Ez a fajta kockázat néha szükséges, ha vissza akarod hozni az autót a megfelelő tartományba” – tette hozzá Mekies. „Most éppen az ellenkezője történt, de ettől még nem változtatunk a hozzáállásunkon. A Red Bull mindig bátor a döntéseiben, ám ezúttal ez fájdalmasan visszaütött.”
Ez volt az első alkalom 19 év után, hogy a Red Bull egyik autója sem jutott be a Q2-be – legutóbb 2006-ban, a Japán Nagydíjon fordult elő hasonló.
A csapat célja most az, hogy a vasárnapi versenyre legalább részben visszanyerje a teljesítményét, és minimalizálja a veszteséget a bajnoki harcban.
