A Red Bull Racing spái hétvégéjét alapjaiban határozta meg egy vitatható technikai döntés. Peter Windsor veterán F1-es szakértő szerint az osztrák istálló feleslegesen kockáztatott a szárnybeállításokkal, ráadásul figyelmen kívül hagyták a saját házon belüli szakértelmüket is.
Az időmérő után a csapat jelentősen megnövelte Max Verstappen autójának leszorítóerejét, felkészülve az előrejelzett esőzésre. A döntés azonban visszafelé sült el, ugyanis a verseny kezdetét a heves eső miatt jelentősen el kellett halasztani, és mire elrajtolt a mezőny, már majdnem száraz aszfalton gurultak az autók, a világbajnok így hiába próbálkozott, az egyenesekben képtelen volt felvenni a versenyt Charles Leclerc Ferrarijával.
"Nehéz megérteni ezt a döntést" – fejtette ki véleményét Windsor YouTube-csatornáján. "A Red Bullnál ott van Laurent Mekies, aki korábban az FIA-nál dolgozott biztonsági szakértőként. Pontosan tisztában van azzal, hogy extrém időjárási körülmények között milyen protokollt követ a szervezet."
A brit szakértő szerint a spái pálya karakterisztikája eleve óvatosságra kellett volna, hogy intse a csapatot. "Spa teljesen más, mint Silverstone. A pályát szegélyező erdő miatt a vízpermet és a köd sokkal tovább megmarad, ráadásul a látási viszonyok is lényegesen rosszabbak. Az sem elhanyagolható szempont, hogy ezen a pályán sokkal gyakoribbak az esős balesetek."
Windsor úgy véli, a mérnöki megbeszéléseken fel kellett volna merülnie ennek a kockázatnak. "Valakinek biztosan eszébe jutott, hogy az extra leszorítóerő miatt mennyit veszítenek majd az egyenesekben. Valószínűleg azzal érveltek, hogy a második szektor kanyargós részein többet nyernek, mint amennyit veszítenek. De itt jött volna képbe Mekies tapasztalata: ilyen időben nagy eséllyel el sem indul időben a verseny, vagy jelentősen késleltetik a rajtot."
"Vagy felülbírálták Mekies véleményét, vagy ez a beszélgetés meg sem történt" - folytatta elemzését a szakértő. "Mindkét eset meglepő. Az ő FIA-s háttérével pontosan tudhatta volna, mire számíthatnak. Még ha nem is lehetett százszázalékos előrejelzést adni, a délutáni időjárási képek egyértelműen masszív zivatarra utaltak. A Red Bull gyakorlatilag saját magának állított csapdát azzal, hogy nem használta ki házon belüli szakértelmét."
A taktikai baklövés végül Verstappen dobogójába került, ugyanis Charles Leclerc mögött csak a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót.
