Törő Ferenc|2025. 12. 01. 12:55
Hannah Schmitz döntése kulcsszerepet játszott Verstappen katari győzelmében.

A Katari Nagydíj egyik legnagyobb nyertese nemcsak Max Verstappen volt, hanem a Red Bull vezető stratégája, Hannah Schmitz is, aki egy merész döntéssel megalapozta a holland pilóta győzelmét. A biztonsági autó megjelenése után Schmitz habozás nélkül hívta be Verstappent kerékcserére – miközben a McLaren kivárt.

A hetedik körben, Nico Hülkenberg balesetét követően lépett pályára a safety car, és Schmitz ekkor hozta meg azt a döntést, amely végül a verseny sorsát is eldöntötte. „Mindenki kiabált, hogy biztos vagyok-e benne, tényleg be akarom-e hívni őt a boxba” – idézte fel a Viaplaynek adott interjúban. „Én viszont azt gondoltam, hogy egyértelműen ez a helyes lépés. Amikor láttam, hogy mások is kiállnak, már tudtam, hogy jól döntöttünk.”

A Red Bullnál tisztában voltak vele, hogy egy kerékcsere a biztonsági autó alatt hatalmas időelőnyt jelenthet – különösen egy olyan futamon, ahol kötelező a két kiállás. „Ez volt a logikus választás számunkra” – tette hozzá Schmitz. Ugyanakkor elismerte, hogy ezzel a második kiállásnál már nem maradt mozgásterük, de az időnyereség így is megérte. „A második kiállásnál valóban nem marad rugalmasságod, de az előny így is óriási” – fogalmazott.

A stratégiai húzás végül telitalálatnak bizonyult. Verstappen a harmadik helyről rajtolva mindkét McLarent megelőzte, és győzelmével 12 pontra csökkentette hátrányát a bajnokságot vezető Lando Norris mögött.

A McLaren döntését sokan vitatják, hiszen ők nem hívták be sem Oscar Piastrit, sem Norrist a biztonsági autó alatt. Schmitz szerint a wokingiak nehéz helyzetben voltak. „Ők próbálnak mindkét versenyzőjükkel igazságosan bánni, mi viszont épp ebből tudtunk előnyt kovácsolni” – mondta, majd hozzátette, hogy a különleges katari gumiszabály – miszerint egy garnitúrával legfeljebb 25 kört lehetett megtenni – sok bizonytalanságot okozott.

„Lehet, hogy abban bíztak, hogy így elég előnyt szereznek, vagy talán tartottak attól, hogy a 25 körös etapok túl kockázatosak lesznek” – vetette fel óvatosan Schmitz. „Nem dolgozom a McLarennél, így nem tudhatom pontosan, mi vezérelte őket.”

David Coulthard azt kérdezte tőle, hogy szokott-e kételkedni a döntéseiben. „A magánéletben sem vagyok az a hezitálós típus” – válaszolta nevetve. „Mindig azt gondolom, hogy igazam van, ami néha idegesítő lehet a családom számára. Egyszerűen szeretek dönteni, és vállalni a következményeket.”

A következmények pedig ezúttal igencsak kedvezőek lehetnek a Red Bull számára. Verstappen 396 ponttal már csak 12 egységgel van lemaradva Norris mögött. „Még mindig minden lehetséges” – mondta a futam után a holland pilóta.