Bár Toto Wolff korábban megerősítette, hogy George Russell és az újonc Andrea Kimi Antonelli alkotja majd a Mercedes versenyzőpárosát 2026-ban, a brit pilóta szerződéshosszabbítása még mindig nem végleges. Nico Rosberg szerint a fő akadályt a fizetés és a szponzori kötelezettségek jelentik.
A helyzetet tovább árnyalja, hogy a Mercedes korábban Max Verstappen megszerzésével is kacérkodott, mielőtt a holland újra hűséget fogadott a Red Bullnak. Lewis Hamilton Ferrarihoz való távozása után Russell joggal érzi magát a csapat első számú pilótájának, és ennek megfelelő szerződési feltételeket szeretne kiharcolni.
A 2016-os világbajnok Rosberg a Sky F1-nek nyilatkozva kendőzetlenül beszélt a tárgyalások nehézségeiről: "Borzasztó Totóval tárgyalni, egyszerűen eltűnik és szóhoz sem enged jutni. Én is megszenvedtem ezt korábban. Most viszont George ugyanazzal a taktikával válaszol Totónak. Egyszerűen nem elégedett a szerződés bizonyos pontjaival."
A német szerint Russell számára különösen fájó pont a Lando Norrishoz képest jelentkező bérkülönbség. "George sosem fog annyit keresni, mint Norris, pedig ugyanazon a szinten érzi magát. Megfelelő autóval futamokat és bajnokságokat nyerhet, ezért nem tartja fairnek, hogy ennyivel kevesebbet keressen."
A nézeteltérések másik forrását a szponzori kötelezettségek jelentik. "Ez akár évi 60 napot is jelenthet, ami félnapos eseményekre bontva 80 napra is duzzadhat. Ez rengeteg idő, főleg ha az ember inkább a Nürburgringen szeretne GT3-as autót vezetni. George szeretné csökkenteni ezeket a kötelezettségeket" – magyarázta Rosberg, némi utalással Max Verstappen nürburgringi kalandjára..
David Croft kommentátor is rámutatott, hogy Russell helyzete jelentősen megváltozott az előző szerződéskötése óta. "George most egy erősebb és érettebb versenyző, aki Lewis távozása után a csapat első számú pilótája lett, és szeretné, ha ez a szerződésében is tükröződne."
Bár a tárgyalások elhúzódnak, várhatóan Russell és Antonelli alkotja majd a Mercedes párosát 2026-ban. A jelenlegi helyzet azonban jól mutatja, hogy a brit pilóta nemcsak a pályán, hanem azon kívül is vezető szerepre tör, és olyan szerződést szeretne, ami mind anyagilag, mind felelősségi körök tekintetében tükrözi a valódi értékét.