A Forma–1 2026-ban új korszakba lép, amely a sportág történetének egyik legnagyobb technikai váltását hozza el a V6-os hibrid motorok 2014-es bevezetése óta. Az aerodinamikai módosítások, a DRS eltörlése, valamint a belső égésű és elektromos hajtás közötti 50-50 százalékos arány mind komoly kihívások elé állítják a csapatokat és a versenyzőket.
A háttérmunka már javában zajlik, több pilóta megkezdte az első szimulátoros teszteket is, amelyek ugyan még csak kezdetleges verziói az új autóknak, de már most vegyes reakciókat váltottak ki. A Ferrari versenyzője, Charles Leclerc korábban úgy fogalmazott, hogy „nem rajong” az új koncepcióért, míg a Williamsnél versenyző Alexander Albon szerint az új vezetési stílus „könnyen kijátszhatóvá” teheti a rendszert.
A Holland Nagydíj hétvégéjén George Russell is megszólalt a témában, és nyitottságra intette a mezőnyt.
„Szerintem elhamarkodott lenne bárkitől kritizálni valamit, amit még nem is vezettünk” – mondta a Mercedes pilótája, hozzátéve, hogy a 2014-es szezon elején sem voltak lenyűgözőek az egyenesbeli sebességek.
„Akkoriban az erőforrások nagyjából 850 lóerőt tudtak, most viszont már bőven 1000 fölött járunk. Ez óriási különbség, és teljesen más típusú versenyzést hoz majd, főleg DRS nélkül, illetve az akkumulátorok megnövelt szerepével a csaták során.”
Russell szerint a legtöbb versenyzőt nem a technikai részletek érdeklik, hanem az eredmények.
„Én nyitottan állok az egészhez, és úgy látom, sokan nem viszik túlzásba az aggódást, amíg győzelmi esélyeik vannak. Őszintén szólva én is ebbe a táborba sorolom magam” – fogalmazott.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff nemrégiben azt állította, hogy az új autók akár a 400 km/h-s sebességet is elérhetik, amit több szakértő is kétségbe vont, főként az akkumulátorok energiatakarékossági korlátai miatt.
Russellt ez sem zavarja különösebben, számára továbbra is a győzelem az elsődleges cél.
„Jelenleg a világ egyik leggyorsabb versenyautóját vezetjük, talán csak a 2020-as érában volt gyorsabb egy körön. Élvezetes vezetni, főleg ilyen pályákon, mint ez, de számomra végső soron sokkal fontosabb, hogy nyerjek, mint az, hogy épp milyen gyors autóban ülök.”